Thursday, May 31, 2007

X: Exams set/Studieslutten datofestet

Yesterday the last dates of importance in my student life was given. Today I was given the title for the exam lecture I will hold next Wednesday at 3 pm.

My assignment is the following:

”Discuss tendency in how Dagen and Vårt Land cover Christianity, in light of research on news values and the newspapers’ position in the Norwegian press history”

June 26th will be my final day as s student (this time around), as defending my thesis will be happening that day. Four days before, June 22nd, there is a recognition ceremony (no graduation in Norway) for the finishing master students at my insitute (media and communication).

---

I går fikk jeg endelig fastsatt slutten på dette studiesemesteret, mitt foreløpige siste. Jeg fikk beskjeden om at tittelen på min eksamensforelesing ville komme i dag klokka 15. Oppgaven lyder som følger:

"Drøft tendens i avisene Dagens og Vårt Lands dekning av kristendommen, i lys av forskning om nyhetsverdier og disse avisenes plass i norsk pressehistorie."

Jeg er rimelig godt fornøyd med tittelen, selv om jeg føler nyhetsverdiforskningen og pressehistorien er noe på siden av emnebeskrivelsen og pensumlista jeg levert i forkant. Kom gjerne med innspill til tittelen, eller hva DU mener jeg bør gjøre.

Forelesinga skjer førstkommende onsdag (6. juni) klokka 15 i rom 208 på Institutt for Medier og Kommunikasjon. Seansen er åpen for alle, så tar gjerne kontakt om du ønsker å overvære forelesingen. Jeg vil prate i 30 minutter, og så åpnes det for spørsmål fra salen.

Ellers fikk jeg vite at min siste opptreden som student skjer 26. juni, som blir tirsdagen jeg skal forsvare masteroppgaven. 22. juni er det en mottakelse for de avtroppende masterstudentene på instituttet (for medier og kommunikasjon). Det skal bli herlig å bli ferdig. Når forsvaret ikke kunne skje neste uke, passer det egentlig greit at det skjer i uke 26 for å unngå diverse andre planer jeg har fore ukene mellom, inkludert jobb, forloverrolle og besøk.

1 comment:

Ingvill Humlebrekke said...

Masse lykke til! Dette går nok bra!