Tuesday, October 10, 2006

X: Blogging friends/bloggende venner

Inspired by the cyberworld of blogs, I figured out it may appear egosentric to not link to friends who run their own site on the world from their perspectives. Today I created this list which can be found as a link in menu on the right side. I have only included those updating on a fairly regular level. They are all presented in the language in which they write. They are all friends, the brackets specifies the
connection to me. Christian means that we met in Christian setting.

Disclaimer: The Internet contains billions of pages, and I surely have not regiestred that all the people I know well have blogs in business. Do tell me, if you are not on the list.

BTW: The term ”Blogging friends” was snatched from my friend Maia (see below)

---

Inspirert av verdensvevens blogger, ser jeg at det kan virke egosentrisk å ikke lenke til andre venner med sine personlige perspektiver på verden. I dag har jeg derfor likegodt laget en liste som vil være tilgjengelig fra menyen til høyre. Med i oversikten er kun de vennene jeg vet har en blog de pleier nokså jevnlig. De er alle presentert i det språket de skriver mest på. Parentesene viser vår forbindelse. Kristen betyr at vi ble (hovedsakelig) kjent i en kristen setting (leir, møte, skolelag etc).

NB: Si fra om jeg har gått glipp av noen.
PS: ”Bloggende venner” så jeg min venninne Maia (se under) bruke først

* Andreas Norbye og Jonas Evensen (Christian/kristne): Lamasnakk.com er fra de solide, kristne, nordnorske guttas ettårige frivillige tjenesteår i Bolivia.

* Andreas Gundersen (Cousin/søskenbarn): Det er fint med familie i Oslo. Andreas er vekter for Securitas.

* Camilla Isaksen (Christian/kristen): Camilla er fra Melen uten for Sjøvegan, nabotettstedet til Brøstadbotn. Gjennom leire, videregående, et kort kjæresteforhold og et kjempelangt vennskap har vi en spesielt god kontakt, selv om vi dessverre ikke får truffet hverandre ofte da hun er i Tromsø og jeg i Oslo.

* Cherrine Chan (Tuturus): Bright Malaysian girl I know from Melbourne. Also a part of the ”Tuturus”.

* Dag Yngve Dahle (Journalism/journalistikk): Vi har begge bodd på Olderbakken, stedet der jeg bodde mine første leveår. Vennskap ble ikke reelt formet før jeg forvillet meg til hovedstaden. Dag Yngve er journalist i Aftenposten, og min mentor i medie- og fotoverdenen, og ellers en trivelig kamerat.

* Håkon Skipenes Østrem (volleyball): Brøstadbotns største volleyballtalent. Bloggen er fra oppholdet på Topp Volley Norge.

* Igor Cristobal Poeblete Torres (High school/videregående): Chilener fra Bardu jeg gikk på videregående sammen med.

* Ingunn Sofie Berntsen Storvoll (sister-in-law/svigersøster): trivelig jente, nå gledeligvis en del av familien. Hva mer kan man si?

* Karsten Heikmann (Las Vegas): An interesting German fellow who was an exchange student in Logandale outside Las Vegas the same time as I was wihin the city (2000-2001).

* Kjartan Ørnes (Christian/kristen): Nordlandsk kompis jeg kan le høyt, tulle rått og dele masse med.

* Lars Olav Karlsen (Christian): Autograf jeger og fotballspiller på Tufte. Vi ble kjent mens han var ettåring (frivillig ungdomsarbeider i menigheten) i Salangen (nabokommunen til min, Dyrøy). Kontakten tok seg opp etter jeg kom til Oslo.

* Luke Stirling (Melbourne): The first person I remember from my stay in Chisholm college at La Trobe University campus. Luke is an intelligent and friendly man from whom I have learned and gotten a good deal of help and fun.

* Onjira "Bell" Niranatkul: (Tuturus): Thai-American girl I know from Australia, a part of this Tututus group mentioned in my blog. We have traveled a fair
bit together in Australia, Thailand and around San Francisco.

* Maia Bakkevold (Christian/kristen): Venn siden ungdomsleirer og start i Laget. Maia bor nå også i Oslo der vi møtes, diskuteres og har det gøy på nett, hjemme hos hverandre eller i byen.

* Norvald Nikolaisen (Cousin/søskenbarn): Mitt kjære søskenbarn er bedre å tenke enn han selv tror - når han tar seg tid.

* Patrick Ho (Melbourne): Another Malaysian in the Tuturus environment.

* Polaputt (“Pete”) Sirodom (Melbourne): Christian Thai friend who I was fortunate to meet in Melbourne and later in Bangkok.

* Rune Torsteinsen (volleyball): Veteran og snart legende i norsk volleyball. Kant på BK Tromsø, men opprinnelig fra Brøstadbotn. Mitt forbilde på volleyballbanen med sine egenskaper, integritet og fortsatt bruk av knebeskyttere.

* Samanta Watanesk (Melbourne): Floormate from Chisholm college during my second semester in Australia. A smart Thai girl with IT education. This page use to come in English, but is now primarily Thai.

* Sathees Mylva (High school/vgs): En reflektert kar og sykepleierstudent fra Sri Lanka. Vi formet et sterkt vennskap i videregåendedagene og har holdt en god forbindelse siden den gang.

* Åshild Kvammen (House mate/medboer Oslo): En snakksalig, reflektert, vennligsinnet og tydelig ung dame som jeg deler tro og hus med i lagskollektivet (2006-07).

3 comments:

Anonymous said...

Koselig du har linke til meg :) Du kan jo evt. linke til hjemmesideadressen og ikke bloggen: http://home.no.net/lonemh I tilfelle du har noen hundeinteresserte lesere ;)

Anonymous said...

En laaaang dag på jobb ble mye lettere etter å ha tittet inn på kjente og litt ukjente blogger. Flott! Mange legger ned et imponerende arbeid som er hyggelig at flere kan ha glede av. Artig å lese fra Dags liv og virke:)

Anonymous said...

Just drop by to say hi :)
Hope everything is great.

^____________^

P.S. I'll try to write more in English!!