Wednesday, May 23, 2007

X: Mentionable/Nevneverdig

There is more to life. The last couple of weeks I have experienced a row of semi-big and small stuff not referred to elsewhere in this blog – until now. Even though many things are not concluded, processes can be equally interesting and important as the result itself.

• Liverpool just lost the Champions League finale 1-2. This took place in Athens a little hour ago. This is the only match I skipped practice to watch, and only because my team made ALMOST all the way versus AC Milan. The Reds was the better team, but was unfortunate when it came to scoring the most.
• My lecture exam is set. In two weeks, somewhere between 4th and 8th of June, I will be done with all but defending my thesis. Or actually I might be through with student life altogether. A strange thought.
• I will attend three weddings the coming months; to my best friend (where I am the best man) June 24th, my sister July 7th and my friend Kjartan August 3rd. Tuesday I ordered the smoking (to rent) my best friends desired.
• We won a practice match in volleyball yesterday, the last before the final tournament this semester. Season is over, but we have cup on the weekend, before heading for the beach balls. In other volleyball news, I am considering coaching a lower division male of female team in the club next season. That is if I am in Oslo and have a job to attend to.
• Work-wise I was interviewed by a firm, Heitmann PLUS, which is working with business consulation, conflicts, recruiting, presentations, coaching etc. I find this intellectual domain to be my way of thinking, but feel I lack of formal experience to give authority to my ideas – yet. The leader, a friend of my father, will give my CV a go with various leaders, which he will run into the coming weeks. Today I also applied for a journalism position in a Christian monthly magazine; Agenda 3:16.
• Sunday there was a barbeque for the interpreters for the second service (”G2”) of the congregation which I attend; Storsalen.
• My brother and sister-in-law purchased an apartment Monday. Congrats!
• It is my sister’s 20th birthday tomorrow! Hooray!
• Personally I am doing well, and find the bundle of future choices fascinating. I am still marked by the break up with precious Darshini and how she is doing, though.

---

Liv inneholder mye, hele tida. Også mitt. De siste ukene har det skjedd mellomstort og smått som ikke ennå har blitt referert til på bloggen – før nå. Selv om ikke alt er avsluttet eller bestemt, er prosessene og veien til noe vel så viktig som fullendelse i mange situasjoner.

• Liverpool tapte Champions League-finalen 1-2. Dette skjedde i Athen for under en time siden. Den eneste kampen jeg ville ta meg fra trening for å se på TV, og da bare fordi ”The Reds” var i aksjon, gikk ikke som planlagt. Liverpool var det beste laget, men var uheldig i målveien. Vertskapet Brynjulf og Helle, som disket opp med god stemning og middag på forhånd, er mye mer minneverdig enn fotballresultatet.
• Prøveforelesningsuke satt. Det blir eksamensforelesing (Mevit4900) i uke 23, altså en av dagene mellom 4 og 8. juni. Dato blir kanskje bestemt i morgen. Fem dager før får jeg tittelen. Jeg gleder meg til å få det unnagjort, da arbeidsdagene ikke er særlig effektive nå for tiden, fordi jeg forbereder meg til noe jeg ikke vet hva blir ennå.
• Bryllup nærmer seg. 24. juni gifter min beste venn, Thor Oskar seg. Som hans forlover, var jeg i går innom en brudebutikk for å ta mål til smokingen han vil jeg skal bære. Min søster gifter seg 7. juli og min kompis Kjartan 3. august.
• I går var det også treningskamp i volleyballkamp. Vi slo et sammensatt oldboys lag som skal til Veteran-NM om et par uker, inkludert to trenere som gikk av for en og to sesonger siden. Til helga er det Ekeberg Cup for oss, som det siste vi deltar i innendørs før neste sesong til høsten. Nå er det strandball som gjelder. Jeg vurderer for øvrig å trene et av dame- eller herrelagene neste sesong, men må se jobb-/livssituasjonen litt mer an først.
• Sommerjobben min i Vårt Land varer til midten av august. Deretter er det foreløpig åpent. Men jeg sitter ikke på katt i sekken med hendene i postkassen og skjegget i lomma. Tirsdag var jeg på intervju hos Jan Heitamann i Heitmann PLUS. Dette med konsulentvirksomhet, konfliktløsning, rekruttering, presentasjon og de andre intellektuelle områdene er absolutt i min gate. Jeg føler jeg er laget for et slikt domene, men har ennå ikke den formelle kompetansen som gir tankene mine autoritet. Vi snakket litt om hva jeg vil og ikke vil, og Heitmann skal gjøre noen fremstøt i ukene som kommer med min CV i hånd. Ellers er jeg hele tiden på utkikk etter andre stillinger. I dag leverte jeg en søknad til en journaliststilling i Normisjons blad Agenda 3:16.
• Søndag var det grillparty med tolkegruppa for Storsalens G2-gudstjenste (klokka 17 på søndager). Avtroppende leder Kristin inviterte meg, Hilde og Andreas sin hage ved Telthusbakken for grilling, kake, sol, prat og kos. Etterpå var vi samtlige fire på G2 mens Andreas oversatte.
• Min bror og svigersøster kjøpte flott to-roms leilighet på Tøyen mandag. Gratulerer, Jørgen og Ingunn-Sofie!
• Min søster blir 20 år i morgen! Hurra!! Hun er super!
• Alt i alt har jeg det bra. Mange framtidsvalg summer, men det er også svært spennende å være Sindre. Jeg er våryr og motivert, men moderes fortsatt av bruddet med Darshini og hvordan det går med henne.

2 comments:

Anonymous said...

Dre! i'm happy things are going well for you..sorry i haven't called yet i'm still caught up in this crazy life of mine..midterms and moving to a different apartment are in the same week! arrgh...i haven't started packing nor have i started studying for midterms. i'm still trying to catch up to all the homework and trying to get back to the gym! miss you! take care i will ring you soon but don't wait by the phone ;) love ya!

Anonymous said...

Du lever ikke akkurat et stille og tilbaketrukket liv du Sindre! Vi gleder oss til å være litt sammen med deg til helga! Flott at du er aktiv på søkerfronten. Jobben er nok der og venter på deg:)