Tuesday, May 15, 2007

E: Tech humor/Teknologimoro

My best friend, Thor Oskar, told me recently that he had an electronic verions of the New Testament, which he had taken from his comuputer on to a compact disc and posted it to me. The way he phrased himself was this: ”I have burned the New Testament and mailed it to you”. I understood what he meant, but still had to laugh of how the message could be heard without the context or knowledge of computers.

As a consequence I have generated a few examples of sentences which can have other, odd meanings if one does not know the technology lingo and/or choose to ignore it.

- My computer hung upstairs all yesterday
- The program keeps on freezing
- Have you tried the wireless net?
- Yes, I heard the news while surfing in the canteen earlier.
- I do not have coverage to go for a hike (by myself)
- What did you do with the pandas on my desktop?
- Your presentation is spreading viruses
- Could you please clean Windows for me (and anything else Gates brought into this house/my life?)

Anyone else?

--

Jeg snakket med min bestekompis, Thor Oskar, her om dagen. Han fortalte meg at han hadde en elektronisk versjon av Det nye testamentet som han hadde tatt ut på en CD-plate og sendt i posten. Ettersom jeg visste hva han snakket om, var det ikke vanskelig å skjønne hva han mente da han ordla seg på følgende måte: ”Jeg har brent Nytestamentet og sendt det i posten.” Men jeg måtte likevel le, ved å tenke på semantikken i budskapet om jeg ikke hadde vært inneforstått med sammenhengen og/eller den nye teknologien.

Som en konsekvens har jeg kjapt formet et ekstra knippe eksempler, som får helt andre betydninger om man ikke kjenner teknologitermene fra data- og televerden, eller bare lar være å ta dem i betraktning.

- Maskinen har hengt seg
- Programmet fryser hele tida
- Har du prøvd det trådløse nettet?
- Jeg hørte om nyheten mens jeg surfet i kantina i dag
- Jeg har ikke dekning for å gå på fjellet (alene)
- Har du sett pandaene på skrivebordet mitt?
- Presentasjonen din er full av virus

Har du flere forslag?

1 comment:

Anonymous said...

What are 'pandas'.

Dre, I cant find your email address, you have to send me an email to my work address then i can send you the pics with my bald head, hehehe.