Monday, August 29, 2005

X: Oslo-being/Oslo-værende

Oslo has been conquered and my walk her is approaching the park (i.e walk in the park). The capital’s first couple of weeks with my presence enclosed two moving-ins, commencing of my master degree, comeback for the volleyball team (Division 1), work (DinSide, Norwegian consumer page) and joining up with several friends. To realize that I actually possess heaps of acquaintances here, took a while. An apology is hereby announced to all those friends living in Oslo with whom I haven’t met yet.

The longer one postpones something, the more forces are needed to prepare for action. An undying principle. There has not been a day since I came, without a set schedule, but to update my blog has been hacking my mind repeatedly. I’m finally getting there, starting to feel on top of things again.

Oslo pictures will be coming soon.

---

Oslo er inntatt og stegene mine blir gradvis tryggere. Mine første to uker i hovedstaden har i store linjer inneholdt to innflyttinger, oppstart av mastergrad, comeback for volleyballaget (OSI H1), jobb (DinSide), og gjenforening med en rekke kjente. Å innse at jeg faktisk har en drøss av bekjentskaper her, tok litt tid. En beklagelse kunngjøres herved til alle Oslo-beboende jeg ennå ikke har gjenforentes med.

Jo lenger tid man utsetter noe, jo store mobilisering trengs det for å ta til. En evigvarende læresetning. Nå har jeg ikke hatt en dag uten program, men det å oppdatere hjemmesiden har hacket seg inn i mine planer mang en gang. Nå er jeg endelig i gang, og begynner å føle meg ovenpå ting igjen.

Oslobilder er under arbeid.

No comments: