Monday, August 22, 2005

X: Too organized?/overorganisert?

I am a systematic natural, on the verge to become neurotic. I dislike broken or postponed appointments, latecomers and untidiness. This does not apply to all areas of my life, but much of it needs to be organized. It has been years since I woke up one morning without anything scheduled, often several things simultaneously.

This way of life relishes efficiency, but might stir me up a tad too much. I do understand that someone find me a bit dramatic because of my timed life. But not until today I speculated about whether I actually start to get on my own nerves at times.

A complete life does not contain everything.

----

Jeg er en systematiker av rang, på grensen til nevrotisk. Jeg liker ikke at avtaler brytes eller forsinkes, at noen kommer for sent eller at noe er uryddig. Dette gjelder ikke på alle områder, men mye i midt liv må være organisert. Det er mange år siden jeg våknet en morgen uten et dagsprogram. Dødtid bør forholde seg død. Jeg gjør gjerne flere ting på en gang.

Denne væremåten gjør meg effektiv, men kanskje mer oppjaget enn nødvendig. Jeg forstår at noen kanskje vil finne meg litt vel dramatisk på området, men i dag funderte jeg på om jeg faktisk begynner å bli sliten av meg selv.

Et komplett liv inneholder ikke alt.

No comments: