Monday, August 29, 2005

X: Master start

Wednesday August 17, marks the begining of my two years as a master student in media studies. I am one of 23 students who was admitted and accepted the position this semester. The main campus (Blindern) of University of Oslo http://www.uio.no/english/ is where I’ll be taught in my two subjects this fall; “Master’s thesis seminar” and “Media and globazliation” both seem exciting so far.

The degree consists of four electives (within media), one lecture course and the master thesis itself. As for now, I’m thinking about a thesis to test whether the Norwegian press is alienating Christianity.

I’m keen on going on exchange. If it’s going to be reality, I will go next semester. Mexico has been and is still in the limelight. But Guadalajara, which I aimed to go to (because of my friend Flavia), does not work out. I wish to go to Latin-America because of language, but will have to study in English (or German, Swedish or Norwegian) since my Spanish is not capable of studying at master level. If not in a Spanish-speaking country, my uni has several deals worldwide. And as long as my subjects are approved (by the University of Oslo) and the foreign uni admits me, I can go anywhere – but than I would have to pay tuition. There will be a information meeting on Thursday regarding exchange. September 15th is the deadline for applying for the exchange programs.

---

Onsdag 17. august markerte starten på mine to år som masterstudent i medievitenskap. Jeg er en av 23 studenter som ble tatt opp dette semesteret og endelig takket ja. Forskningsparken på Blindern til Universitetet i Oslo er hovedtilholdssted for mine to emner denne høsten. ”Masteroppgaveseminar” skal brukes til å forme oppgaveideen, mens ”Media and Globalization" vel sier seg selv – undervises for øvrig på engelsk med hovedsakelig internasjonale studenter. Begge virker som spennende fag etter et par forelesinger.

Mastergraden består av fire valgfri emner innen media, et foredragsseminar og ellers selve mastergradsoppgaven. Jeg tenker en oppgave hvis hypotese prøver å svare på om norsk presse er kristenfiendtlig.

Om jeg skal ha utenlandsopphold, vil dette skje til våren, om jeg følger foreslått oppsett. Mexico har vært og er fortsatt i søkelyset, men Guadalajara som jeg prøvde meg på først (på grunn av god venninne der) ser vanskelig ut. Jeg ønsker meg til latin-amerika for språkets del, men må studere på engelsk på grunn av at spansken ennå ikke er godt nok til å studere på masternivå. Men utland blir det nok ganske sikkert uansett. Universitetet har mange avtaler rundt om i verden, og så lenge jeg får fagene godkjent, kan jeg i grunn studere hvor jeg vil (men da mot skolepenger). Torsdag er det orienteringsmøte angående utveksling. 15. september er fristen for å søke til universitets programmer.

No comments: