Monday, August 29, 2005

X: Hunting high and low

Solid, reasonably priced accommodation is the easiest thing to locate in Oslo. I have been lucky this fall – twice.

It started in Grønland (central part of town). With no questions asked, this very companionable drummer boy (from my part of the country) whom I’ve don’t really know, gave me shelter. It was really a deal through a mutual friend – whose wife for whom I was the best man this summer. His apartment is 50 square meters on the fourth floor – with bathroom in the hallway (own room) and showers in the basement. I am a light sleeper, and getting rest behind a curtain/drapes in the entry was not optimal for sleep or study.

A SMS sent to me by coincidence (or was it?), became the solution. A state church (evangelical Lutheran) congregation (Grefsen) lease an apartment in their “congregation center” at good rates. The three bedrooms are offered to (three) youth who agree on spending a couple of hours in the service of the church. I’m very pleased five days after I got the key and moved in. For NOK 2100 (US $ 325) a month I get 18 square meters for my self and share living room, kitchen and two bathrooms with a guy and a girl – who both seem very nice. The deal includes a fully furnished apartment, electricity and wireless Internet. My congregation work will deal with this Christian sports group (www.krik.no) and Sunday school. I was planning to get involved in some kind of Christian work anyway, so this was an brilliant opportunity for me.

An extra bonus is the fact that a friend from childhood, John Olav, is living in the second floor in an apartment with his fiancé Rannveig.

En solid tak over hodet til en fornuftig pris er ikke det enkleste å oppdrive i Oslo. Jeg har vært heldig siden jeg kom - to ganger.

Come visit!

PS: Thanks to A-ha (with whom I was on a concert Saturday) for inspiring me for the song title.

---

Det startet på Grønland i Grølandsleiret. Uten spørsmål fikk jeg husvære hos Andreas Eriksen. Den svært så omgjengelige trommisen fra Finnsnes har jeg møtt et par ganger opp gjennom årene, men er mest en felles bekjent av meg og ekteparet hvis bryllup jeg var forlover i tidligere i sommer. Leiligheten hans på femti kvadratmeter ligger i fjerde etasje med do på gangen og dusj i kjelleren. Jeg våkner lett, og å sove bak et forheng i gangen (inne i leiligheten) ble ikke helt optimalt for søvn og arbeidsmuligheter.

En SMS sendt meg tilfeldig, ble løsningen. Grefsen menighet leier ut tre hybler til rimelige priser mot noen timer med arbeid i menighetens tjeneste. I Glads vei trives jeg nå godt etter fem dager i kjelleren til Grefsen menighetssenter. For 2100 kroner i måneden får jeg 18 kvadrat for meg selv og deler stue, kjøkken og to bad med to andre; Åshild og Torgeir. Vi har ikke hatt mye tid sammen så langt, men jeg har utelukkende gode inntrykk. Med i ordningen følger full møblering, strøm, og trådløst Internett. Mitt engasjement vil sannsynligvis gjelde lokallaget til KRIK og søndagsskolen i menigheten. Jeg tenkte uansett å involvere meg i kristent arbeid på et vis, og dette var en prima sjanse.

En ekstra bonus er at barndomsvenn John Olav Taylor fra Brøstadbotn bor sammen med sin kjære forlovede Rannveig i en leilighet i andre etasje!

Kom på besøk!

PS: En takk rettes for øvrig til A-ha (som jeg var på konsert med) for bruk av sangtittel.

No comments: