Sunday, December 18, 2005

X: Polar express homewards/Polarekspressen hjemover

Advent is the four week long wait for the most famous birth of all times. December has also turned into an impatient pause with updates on my blog, even if I'm on a Christmas break. The recent weeks have been rewarding, interesting, exciting and hectic. This entry gives you an idea. The pending days will also be spent publishing a few highlights through words and pictures.

¤ Since yesterday’s afternoon I have been as home as can be; with my family in my home village Brøstadbotn. The dark has set for the season, the sun is temporarily gone both day and night, but the northern lights, the moon, the snow and naturally the warmth of my friends and family easily balance light. I checked in with 15,1 kg more than the 20 kg baggage limit. In the spirit of Christmas, I was able to bargain from 600 to 240 Norwegian Kroner (USD 90 to 35).

¤ Friday I packed, cleaned and moved out of my room in the basement apartment in Grefsen congregation centre. This fall has been pleasant in the heights of Oslo with two good neighbors, a big congregation and regular Christian sports group activity for the confirmees.

¤ Last weekend Aditi and Parth from India came to Oslo. The engaged couple living in England, are friends from Australia. Downtown Oslo, the CNN-interview with the fresh Nobel peace prize winner Muhammed ElBaradei (and the IAEA), the museums for national culture and Viking ships (on the Bygdøy peninsula), movie theatre visit (Harry Potter), Holmenkollen (ski jump and winter sports centre and museum), “Korketrekkeren” sliding/luge track (used during winter Olympics in 1952 for bob sledge), talks, foods and companionship were all wrapped in the long weekend.

¤ The Volleyball season with OSI (my team) is over for my part. Thursday was the last practice this year, and later we headed out for dinner. Click “Bilder” on the links on this page, to see pictures from this year’s matches and Christmas formal dinner/dance (titled “julebord”).

¤ My master thesis is coming along fine. After a couple of meetings with my appointed supervisor, the project appears more specific and able to be realized. I am writing about how Christianity is covered in the Norwegian media, in particular newspapers.

---

Advent er ventetida på tidenes mest kjente fødsel. Desember har også blitt en ventetid på oppdateringer på min hjemmeside, til tross for at jeg har juleferie. De siste par ukene har vært givende, innholdsrike, spennende og travel. I løpet av de neste få dagene, skal jeg publisere noen av høydepunktene i ord og bilder. Nå setter jeg opp de mest sentrale punktene i kortform.

¤ I går ettermiddag var jeg igjen så hjemme som jeg kan bli; med familien i Brøstadbotn. Mørket har senket seg for sesongen, sola er ikke å se, dag som natt, men hus- og hjertevarmen familien kan gi overgår det meste. Jeg sjekket inn hos strenge Norwegian.no med 15,1 kg i overvekt. Jeg fikk juleprutet straffemulkten fra 600 til 240 kroner.

¤ Fredag pakket, vasket og flyttet jeg ut av hybelen i Grefsen menighetssenter. Høsten har vært trivelig på høyden av Oslo med to trivelige medboere, en stor menighet og jevnlige fredagsøkter med konfirmant-KRIK.

¤ Forrige lørdag til tirsdagskveld hadde jeg besøk fra Aditi og Parth. Det forlovede paret fra India, bosatt i London, er kjenninger fra Australia. Oslo sentrum, CNN-overføringen med den ferske fredsprisvinneren Muhammed ElBaradei (og IAEA), folke- og vikingmuseet på Bygdøy, Harry Potter på kino, Holmenkollen, korketrekkeren og mye sosialt samvær og måltider ble pakket inn i langhelga.

¤ Volleyballsesongen med OSI er over for min del. Torsdag var siste trening og middag ute med laget. Se bilder og referater fra alle kampene og julebordet i høst her.

¤ Masteroppgaven kommer seg. Etter et par treff med veilederen min de siste par ukene, har det hele blitt mer konkretisert og håndterbart - nå som siste oppgave for året er levert. Australia kommer ikke til å bli like sentral som først antatt i oppgaven, men neppe uvesentlig. Jeg skriver om pressedekningen av kristendommen, med særlig fokus på aviser.

No comments: