Friday, December 02, 2005

X: Christmas break/Juleferie!

Advent has commenced. So has my Christmas break. Around 3:30 pm this avro I handed in two copies of my semester paper in the subject titled media and globalisation. The title (if translated directly) states: “Un-Norwegian by non-Norwegian on Norwegian TV?”. The research question is: “What significance does foreign content in broadcasting for Norwegian culture and identity?”. The feeling of handing in the 32 pages (per copy), and shortly the final nine library books, was pleasant.

Uni break is not quite covering my current state. True, I have no more formal commitments, papers or exams in 2005. However, half of my media master programme consists of my master thesis. Just last week I received an official approval of my project thesis and was given a supervisor. Him I will meet Tuesday to discuss future work from this point forward.

December 17 I return to my home village of Brøstadbotn. Left to do is plenty: Christmas gift distribution, packing, moving out and working/writing for DinSide. The upcoming weekend will be spent playing volleyball for the division 1 team and have a Christmas dinner with the club (10 teams, guys and girls). December 9, if all works out, I will be hosting Aditi and Parth – an Indian couple staying in London at the time. Aditi is one of the 11 in my Australian friendship “family”, called “the Tuturus”.

---

Adventa er i gang og det er også min juleferie. Rundt klokka 15:30 levert jeg to eksemplarer av semesteroppgaven i faget media og globalisering. Tittelen er: ”Unorsk med ikke-norsk på norsk TV?”. Problemstilinga er ”Hvilken betydning har utenlandsk innhold i kringkastingen for norsk kultur og identitet?”. Følelsen av å levere de 32 sidene (per kopi), og like etter returnere de ni siste biblioteksbøkene, var behagelig. Jeg traff for øvrig førsteamanuensis Steen Steensen, som jeg hadde som lærer/veileder under journalistutdanningen på Høgskolen i Oslo.

Juleferie er en sannhet med modifikasjoner. Jeg har riktignok ingen flere formelle forpliktelser i form av oppgaver eller eksamener i år 2005. Men halvparten av mitt masterprogram i medievitenskap er masteroppgaven. Forrige uke fikk jeg godkjent prosjektbeskrivelsen og utdelt veileder; Knut Lundby, som jeg skal møte tirsdag; her kreves en del jobbing foran utvekslingsoppholdet i Australia.

17. desember drar jeg hjem til Brøstadbotn for juleferien. Før den tid gjenstår en del julegavedistribusjon, pakking, utflytting og skriving for DinSide. Førstkommende helg er årets siste volleyballturnering og julebord med OSI. Fra 9. desember kommer det indiske paret Aditi og Parth fra London. Aditi er en av gjengen på 11, kalt the Tuturus, jeg hang med i Australia.

No comments: