Thursday, December 08, 2005

X: Fake smile?/Falskt smil?

The facial anatomy of the undersigned is not known for a great surplus of grand smiles, in particular on photos. I have been told however, that I understand people and pick up personalities fairly quickly. A “Spot the fake smile test”, based on research by the psychologist Paul Ekman, provides a superficial indication. We are supposedly able to smile in 19 different ways, where only one of these is a genuine smile.

Test yourself and later see my results here (I got 16 out of 20).

This entry idea I got from reading the online diary of my good friend Sathees.

---

Undertegnedes ansiktsanatomi er ikke kjent for overdoser med sprudlende smil, særlig ikke på bilder. Men jeg har ord på meg for å være en brukbar menneske- og personlighetskjenner. En smiletest http://www.bbc.co.uk/science/humanbody/mind/surveys/smiles/index.shtml, bygget på forskning av psykologen Paul Ekman, er en overfladisk indikasjon. Vi skal i utgangspunktet kunne generere 19 forskjellige smil, men bare ett av dem er ekte. Ta testen selv.

Jeg fikk 16 av 20 riktige, selv om jeg ombestemte meg på den første rett etter at jeg trykte feil. Se mitt resultat her.

Testen kom jeg over ved å lese nettdagboken til min gode venn Sathees.

No comments: