Sunday, March 18, 2007

X: Play odd tag/En tikkende raring

In a recent comment one of my entries, I was ”ticked” (online version of playing tag) by my good friend Maia. On her blog, the origin of the game and its consequences is spelled out in Norwegian. In short, it is all about sharing six rarities about yourself or facts unknown to everyone else. You are supposed to keep playing, but I stick to an open invitation for anyone eager to share about their unique- and/or oddness.

As I was challenged on sharing 3 x 5 curiosities about myself and my habits last year, I will try to come up with six different ones here. Because there is close to nothing about me I have not shared to anyone (other than God).

An attempt:
1) I have collecting mania. As I was younger I collected everything from soccer cards (primarily World Cup of 1990 and Premier Leaugue, 1993-1994) to
confetti paper. The remaining hunt trophies today are coins from around the world and key rings (although I do not really use any myself).

2) I had what we call a rat tale (thin bundle of hair down almost underneath your shoulder blades, with a circumference of a grape (standing)). This was removed at the age of 11-12.

3) I have always used, but never bought knee pads, even though I have played volleyball for almost 15 years. I do not recall the usage or number of pads the first few years, and in the US (2000-2001) the team was given a certain pair. But for all of this Millennium, and possibly longer, I have used one pair of blue knee pads. My sister and brother-in-law to be could not stand it anymore, and bought me a new pair I received yesterday (similar to the ones in the picture).

4) I have ridden both an elephant and a camel, but never a horse (other than, as a child, sitting on one being held in the straps by someone else).

5) My brother is a beatboxer. I compose and perform a bit of rap now and then, mainly to myself.

6) Maybe not everyone knew that I have orange belt in tae kwon do, after one year of trying martial arts.

---

I en fersk kommentar på en av mine oppføringer
, ble jeg tikket (fikk sisten, som jeg sier det) av mine gode venninne Maia. På hennes blog står bakgrunnen for leken og hennes konsekvenser av å bli tatt. Jeg nøyer meg med en åpen invitasjon til hvem som skulle ønske å skrive seks rariteter om seg selv, eller utlevere data ingen andre kjenner til.

Da jeg i fjor ble utfordret til å dele 3 x 5 rariteter om meg selv og mine vaner, skal jeg her forsøke å komme opp med seks nye. For det er ytterst lite data om meg selv ingen andre vet (i tillegg til at Gud vet alt).

Et forsøk
1) Jeg har litt samlemani. Tidligere samlet jeg både på klistremerker og twist-papir. Av gjenværende objekter er utenlandske mynter, der jeg har album med metall fra hele verden. Jeg samler også sånn smått på nøkkelringer, men bruker knapt noen selv.

2) Jeg hadde rottehale (hår ned forbi skulderbladene med omkrets som en femti-øring, se illustrasjonsbildet). Denne ble jeg kvitt i en alder av 11-12, men skal finnes i en konvolutt på et kott i familiehjemmet.

3) Jeg har alltid brukt, men aldri kjøpt knebeskyttere, selv om jeg har spilt volleyball siden jeg ar 10 år. De første årene har jeg ikke helt oversikt over, og i USA hadde laget felles leverandør og utstyr, men ellers har jeg brukt det samme settet de siste fem til ti årene. I går fikk jeg et nytt par hos min søster og kommende svigerbror som ikke holdte ut lenger.

4) Jeg har ridd på både elefant og kamel, men aldri på hest (annet enn å bli leiet i sirkel på 17. mai som barn).

5) Min bror er beatboxer. Selv skriver og rapper jeg litt i smug.

6) Kanskje ikke alle visste at jeg har gått et år på tae kwon do (oransje belte).

No comments: