Monday, February 20, 2006

X: 3*5 Sindre

A Norwegian friend of mine challenged in my guestbook me to write five bad habits, rarities and good qualities. Here they are.

Bad habits
a) At times I spend an awful lot of time replying questions, as I want to include most (unnecessary) aspects there are.
b) I struggle with saying no.
c) I have complexes towards my smile, which can be observed on pictures of me.
d) I am known to mumble
e) I am a perfectionist

Rarities
a) I wish my appearance was African-American (politically correct?)
b) I have an account of every cent spent the last four years (self-composed Exchel spreadsheet)
c) I don’t drink
d) I am writing a diary
e) I believe in God and that Jesus died and resurrected for our sins (few people do these days in Norway)

Positives
a) I am honest and reliable
b) I have an ability to listen and understand others personalities and problems fairly quickly
c) I am open and outgoing
d) I am organized and systematic (at times on the verge of being neurotic)
e) I am diligent and dedicated in the areas upon which areas I decide

---

Jeg har blitt utfordret til å skrive fem uvaner eller særegenheter om meg selv. Her er de.

Uvaner
a) Jeg bruker tidvis fryktelig lang tid på å besvare spørsmål, da jeg skal ta alle hensyn og sider i mitt svar.
b) Jeg sliter med å si nei, og har av den grunn en noe overfylt timeplan.
c) Jeg har komplekser mot mitt eget smil, som gjenspeiles i bilder tatt av undertegnede.
d) Jeg er en perfeksjonist
e) Jeg er kjent for å mumle

Særegenheter
a) Jeg skulle ønske jeg var mørkhudet (politisk korrekt?)
b) Jeg har alle en oversikt over hver en krone jeg har tjent eller brukt de siste 3-4 årene, i egenkomponert regneark i Microsoft Excel.
c) Jeg skriver dagbok
d) Jeg tror på Gud og at Jesus døde og sto opp for våre synder (svært få gjør dette i dag)
e) Jeg drikker ikke alkohol

I dag, 7. februar, lagde hun en liste over positive egenskaper. Her er noen av de jeg tror jeg besitter.

Positive egenskaper
a) Jeg er ærlig, redelig og pålitelig.
b) Jeg har evnen til å lytte og forstå andres personlighet og problemer nokså snart
c) Jeg er utadvent og åpen.
d) Jeg er organisert og systematisk (til tider til et punkt som kan oppfattes nevrotisk)
e) Jeg er arbeidsom og dedikert i de feltene jeg begir meg inn på.

No comments: