Thursday, March 01, 2007

X: Golden spike/gyllen smash?

We won 3-0 last night, in a week match against the team Spirit Lørenskog. This still enables us to possibly take home the number one position trophy for the first division of men’s volleyball in this country. First though, we must win our final match this Sunday and the crucial ranking tournament in Bergen next weekend. Then the season is through.

Yesterday I played as outside in the first and the last half of the third game, and performed satisfactory. A while back my lower back got some pull, stretch or another form of injury, which has caused me pain for much of the volleyball active time since. Also in the final game of last night, I felt it and it grew worse after coming home. If it does not improve soon, I will seek a physiotherapist – possibly not until the end of the season though.

Consult your Norwegian dictionary for the following match report: “Sirkus i tre akter

---

Vi vant igjen i går, i ukekampen mot Spirit hjemme i Domus Athletica. En 3-0 seier gjør at vi fortsatt har en sjanse til å kunne vinne førstedivisjonen sammenlagt. Det forutsetter at vi setter Mosjøen tydelig på plass i siste seriekamp (Domus Athletica, søndag klokka 13 for deg som er interessert), og at vi havner øverst i den avgjørende rankingturneringa neste helg i Bergen.

I gårdagens kamp, spilte jeg kant i hele første og siste halvdel av tredje sett. Ryggen min fikk seg en kink mange uker tilbake, men jeg har slitt med smerter i området rundt korsryggen siden. Dette slo også hardt inn i tredjesettet, etter at kroppen stivnet litt mens jeg satt på benken. Om ting ikke forsvinner av seg selv om kort tid, vil jeg nok oppsøke fysioterapeut snart – men trolig ikke før etter sesongen (etter turneringa).

Totalt sett er jeg fornøyd med egen innsats. Kampreferatet, skrevet fort og "gæli" navnga jeg ”Sirkus i tre akter”.

1 comment:

Anonymous said...

Hei:)
Mosjøen er ikke bare å hanskes med!!! De er fra nord vet du, men vi sier tvi-tvi i den kampen og også i Bergen! Ellers liker vi ikke helt at ryggen ikke lystrer, kanskje er det ikke noe poeng å vente til sesongen er over for fysioterapeut kontaktes?????