Thursday, November 17, 2005

X: Aussie progress/Australsk progresjon

The pieces are about to fall in place concerning the exchange student position at University of Melbourne next semester.

¤ The hottest topic these days is accommodation. I am currently “negotiating” for to private alternatives outside, but close to campus. A less busy and more intimate, not to mention cheaper, option is preferable before a campus college. Friends in Melbourne are great – also as agents for a Norwegian in need of residence. More to come as soon as I settle on something.
¤ My proposed subjects during my next Australian semester, have been pre-approved by the University of Oslo.
¤ I received a final confirmation from the University of Melbourne saying I’m eligible to enrol for first semester of 2006. The letter of acceptance however, had “bachelor” written where it was supposed to say “master”. That implies that I have to wait for another document. It should not be more than a formality, as I am not undertaking a degree from Australia.
¤ The last necessary Hepatitis A vaccination before my travels is booked. The first available appointment at the student health centre is December 6!
¤ My travels are already paid for, and I’m gradually adding more content to the destinations in question.

---

Brikkene begynner å falle på plass til utvekslingsavtalen på University of Melbourne neste semester.

¤ Mest aktuelt er boligsituasjonen. Jeg forhandler i øyeblikket om to-tre mulige private alternativ utenom, men i nærheten, av universitetsområde. Dette passer meg nok bedre og er billigere enn å bo i studentby. Venner i Melbourne er gode å ha – også som agenter til en boligsøkende nordmann. Mer følger så snart jeg bestemmer meg.
¤ Mine foreslåtte, mulige fag under Australia-oppholdet har blitt forhåndsgodkjent fra Universitetet i Oslo.
¤ Egentlig har jeg mottatt endelig bekreftelse fra University of Melbourne om at jeg er akseptert for første semester i 2006. Men godkjenningsbrevet sa bachelor og ikke master, som gjør at jeg må vente på et nytt dokument. I praksis betyr det lite fra universitets side, da jeg ikke vil få noen grad fra Australia uansett.
¤ Den siste nødvendige Hepatitt A-vaksinen er bestilt. Første ledige time på universitetets helsetjeneste er 6. desember!
¤ Som kjent er flybilletten kjøpt, og destinasjonene begynner å fylles med innhold.

No comments: