Saturday, November 19, 2005

X: Media man/mediamann

My time planner has had much more than one note on a regular everyday; “fully booked”. At least up till recently. All transitioning from one city and country to another takes some time. As a consequence, my current home has not kept newspapers. News reading has been quite at random lately. I have been following the late night and early morning news bulletins and Internet gives me valuable inputs. But they still mainly scratch the surface, and dodge the great insights.

Few days ago, me and one of my housemates decided to subscribe for the Norwegian paper named Aftenposten. To now finally be able to sit down with the journalistic division of ink has been a true blessing. On the one hand, it provides an interruption in busyness, in accordance with my new attitude towards time business. On the other hand it is just as much a joy to perceive media information in a deeper and more thorough way.

This just might confirm the fact that I appreciate the industry in which I am educated; I am a media man.

c,")

---

Etter ankomst Oslo har det meste gått litt i ett, og som ved alle nye flyttinger, tar det litt tid å falle til ro. En konsekvens av dette er at husstanden jeg bor i, ikke har holdt noen aviser. Nyhetslesingen har vært nokså vilkårlig om dagene. Men jeg har vært nokså konsekvent med å få med meg kveldnytt på NRK og morgennyhetene til TV 2. Også Internettavisene gir meg viktig input. Disse korte sesjonene gir likevel kun den mest prekære overflateinformasjonen, og gir litt oversikt, men lite innsikt.

Nylig bestemte jeg og en av mine medboere seg for å fikse Aftenposten-abonnement. Å kunne sette seg ned med den journalistiske fordelinga, eller skal man si foredlinga, av den tørkede trykksverten på papiret, har vært en sann velsignelse. På en side blir det et pusterom i hverdagen, i tråd med min nye satsing. Men vel så mye er det en tilfredshet av å innta mediainformasjon på et grundigere og mer handfast vis.

Dette konstaterer kanskje at jeg liker produktene av den bransjen jeg er utdannet innenfor; jeg er en mediemann.

c,")

No comments: