Saturday, November 05, 2005

X: Trondheim time-out

I am present in the middle of Norway in the city of Trondheim, from Wednesday to the coming Monday. The purpose of my stay is to visit my best friend and play two volleyball matches (tomorrow and Sunday).

To be here feels good. To get out of a very familiar environment adds an effect greater than expected. This should be repeated. Although I spend much of daytime to work and read, I have gain of energy and concentration. The effect of studying physically away from the location of the university is underestimated. Especially for a guy like me spending most of my study hours within my own room.

Obviously it’s of great personal profit to spend time with my favourite buddy and his girlfriend. Wednesday was spent with his social bible study group and yesterday we perceived a former volunteer who shared insightful thoughts and pictures from his 7 month stay in Bangladesh. Tonight was devoted to a rental movie and late-nite best friend to best friend chat.

---

Fra onsdag til mandag er jeg i Trondheim. Formålet med turen er å besøke min beste venn, Thor Oskar Tømte, og spille to volleyballkamper (lørdag og søndag).

Å være i bartebyen kjennes godt. Å komme seg ut av vante omgivelser gir en effekt større enn jeg antok. Dette bør gjentas. Jeg føler at jeg får en del krefter og konsentrasjon, til tross for at jeg bruker mye av dagen til jobbing/lesing. Effekten av å studere fysisk unna studiestedet, er undervurdert. Særlig for meg som tilbringer mesteparten av studietiden innenfor hjemmets vegger.

Selvsagt gir det å tilbringe tid med min favorittkompis og delvis hans kjæreste god personlig avkastning. Onsdag var jeg med på cellegruppe, i går hørte vi en tidligere utsending med Strømmestiftelsen dele innsiktsrike tanker og bilder fra Bangladesh og i kveld var det leiefilm. Innimellom har vi hatt litt bestevenn-til-bestevenn-prat.

No comments: