Thursday, November 17, 2005

X: Master progress/Masterprogresjon

The recent past has caused developments in my master degree, including my coming exchange semester Down Under.

¤ Yesterday I received a postponing of Norwegian military service for the third time in my life. The 12 month service is compulsory for all males, or else you are to conduct 14 months of social service. Being in the middle of my education and have been given an exchange position next semester, I will not be drafter before earliest July of 2007.
¤ Tuesday my master thesis proposal was permitted by the media institute. Now I can officially start working on how Christianity is covered in the (paper) press.
¤ Monday was a joyous day. I received a scholarship from the Norwegian Christian organization named “Family & Medias”. The scholarship are given to master students to “promote a good and efficient use of media to serve the Gospel”. My relevant master thesis topic was my grounds for applying.
¤ Academically, the only task remaining this semester is for me to turn in term paper in the subject “Media & Globalisation”. My thesis is this one: “What significance does foreign content in broadcasting have for national (Norwegian) identity and culture?”. Due date is December 5, which I’m working hard to make.

---

Den siste tiden har medført en god del fremdrift jamfør min mastergrad og ikke minst mitt kommende utenlandsopphold.

¤ I går fikk jeg utsettelse fra førstegangstjeneste. Jeg var egentlig innkalt til Heimevernet 4. januar 2006, men grunnet studier og utvekslingsopphold blir jeg tidligst innkalt 30. juni 2007. Dette er tredje gangen jeg har blitt innkalt.
¤ Tirsdag ble ”prosjektskissa” til masteroppgaven godkjent fra instituttet. Det medfører at mitt forslag om å skrive om pressedekningena av kristendommen er godkjent og jeg formelt kan begynne å arbeide på ordentlig med produktet som skal leveres våren 2007. Spesielt interesserte kan lese prosjektskissa her.
¤ Mandag fikk jeg et mastergradsstipend fra det kristne medieforumet Familie & Medier. Stipendet gis til masterstudenter med det formål ”å fremme en god og effektiv bruk av medier i evangeliets tjeneste”. Jeg søkte på grunnlag av min relevante masteroppgaveidé.
¤ Det eneste som gjenstår av dette semesteret for min del er å levere en oppgave i faget ”Media og globalisering”. Min oppgave tar for seg betydningen av utenlandsk innhold i norsk kringkasting for landets kultur og identitet. Fristen er 5. desember. Jeg jobber på spreng i disse dager for å holde tritt.

No comments: