Friday, October 21, 2005

X: World orbit/jordomflyvning 2006

It’s one year and 11 days since I purchased my first around-the-world ticket. Today I bought the second one. The number of destinations is fewer, but Melbourne is also this time the main reason enabling this opportunity. As I’ll be an exchange student at the University of Melbourne next semester, I need to get to and back from Australia. And while it’s fairly costly to go Down Under, adding some flights don’t alter the total all that much.

I battled the rain and spent 1,5 hours in the Kilroy office today to set up and purchase my ticket. Ten flights and seven destinations later I have scheduled much of the first part of 2006. I'm excited.

All times are local.

09. jan: Oslo, Norway (6:40am) – Amsterdam, Netherlands – San Francisco, US (2:05pm)
14. Jan: San Francisco (11:15am) – Mexico City, Mexico – Guadalajara (8:10pm)
7. Feb: Guadalaraja (7:30am) – Los Angeles, US (8:48am)
7. – 9. Feb: Los Angeles (10:30pm) – Nadi, Fiji (5:15am, 9. Feb)
15. Feb: Nadi (6:25pm) – Melbourne, Australia (10:45pm)

Ca. 20. Jun: Melbourne – Perth, Australia (not part of my ticket)
24. Jun: Perth (12:20pm) – Hong Kong (8:15pm)
29. Jun: Hong Kong (00:05am) – Amsterdam, Netherlands – Oslo (12:05pm)

In San Francisco I will visit Bell from US/Thailand (who I met in Austrlalia)
In Guadalajara I will visit Flavia (who I met in Australia) and study Spanish
In Fiji I’ll chill
In Melbourne I’ll study and reunite with everyone
In Perth and Hong Kong I’ll explore
In Oslo on 1. July I’ll attend the wedding of my friends John Olav and Rannveig.

----

Det er et år og 11 dager siden jeg kjøpte min første jorda-rundt-billett. I dag kjøpte jeg den andre. Denne har færre destinasjoner, men Melbourne er også nå det som muliggjør reisemulighetene. Som utvekslingsstudent på University of Melbourne neste semester trenger jeg uansett å komme meg til og fra Australia. Mens det er relativt dyrt å dra Down Under, blir det ikke umenneskelig å slenge på en del flere stopp.

Jeg trosset regent og tilbrakte 1,5 timer i Kilroys kontorer i Nedre Slottsgate i ettermiddag for å klargjøre og kjøpe billetten. Ti flyturer og sju destinasjoner senere har jeg nå planlagt mye av neste halvår. Jeg tror dette kan bli gøyalt.

Alle tidspunktene er lokale.

09. Jan: Oslo, Norge (6:40) – Amsterdam, Nederland – San Francisco, US (14:05)
14. jan: San Francisco (11:15) – Mexico City, Mexico – Guadalajara (20:10)
7. feb: Guadalaraja (7:30) – Los Angeles, US (8:48)
7. – 9. feb: Los Angeles (22:30) – Nadi, Fiji (5:15, 9. Feb)
15. feb: Nadi (18:25) – Melbourne, Australia (22:45)

Ca. 20. Jun: Melbourne – Perth, Australia (ikke en del av billetten)
24. Jun: Perth (12:20) – Hong Kong (20:15)
29. Jun: Hong Kong (00:05) – Amsterdam, Netherlands – Oslo (12:05)

I San Francisco skal jeg besøke Bell fra USA/Thailand (som jeg traff i Australia) I will visit Bell I Guadalajara skal jeg besøke Flavia fra Mexico (som jeg traff i Australia) og studere spansk
På Fiji blir det øvelser i avslapping
I Melbourne skal jeg studere og nyte livet med kjentfolk
I Perth og Hong Kong passer det å utforske litt
1. juli gifter John Olav og Rannveig seg i Grefsen kirke. Det er hovedgrunnen til at jeg vender tilbake allerede i starten av juli.

No comments: