Saturday, February 23, 2008

PR-kåt reklamebom

I fredagens Dagbladet, hadde jeg en "sterk" mening på trykk. Jeg syntes det var et komisk poeng da jeg skrev til avisen. Selv om ytringen kanskje er noe på kanten, har jeg ingen skrupler med å stå inne for humoren.

Her er innlegget:

PR-kåt reklamebom
IKEA reklamerer i disse dager med at befolkningsveksten starter på soverommet. Det er en utrolig snever og konservativ tankegang både forplantningsmessig og forretningsmessig. Selskapet har jo tross alt et vidt spenn av både kjøkkenbenker, sofaer, stoler, tepper og stiger med mer.

Under følger et knippe andre ytringer, jeg har hatt i hodet i løpet av de siste ukene.

* Er det bare jeg som har usannsynlig god smak, eller kan det være butikkmedarbeiderne setter i verk noen slue salgstriks når de tilsynelatende ALLTID har og/eller selv foretrekker produktet jeg ønsker å kjøpe? Sannsynligheten for at jeg deler interessen med alle selgere er forsvinnende liten, selv om de skulle få all lønn utbetalt i butikkens produkter. Et lite tips: Slutt i alle fall å si at dere OGSÅ selvsagt har det neste produktet jeg ser på, om jeg ikke ønsker å kjøpe det første. Da mister dere all troverdighet.

* Hvor blir det av papiret i det store tørkepapirrullene på flyplasser, restauranter og enkelte andre offentlige steder? Det forsvinner jo bare inn i samme apparatet, og gir en uggen, uhygienisk følelse at papiret bare går i ring og kommer ut igjen et par tørk senere. Det er måte på gjenbruk.

* Hos flyselskaper og leger har kunden sjelden rett. Kommer du veldig tidlig eller for sent, får du ikke sjekket inn. Om flyet eller legen blir forsinket og man selv må vente noen timer, får det ingen konsekvenser for verken legen eller flyselskapet.

En relatert meningsladet sak er teipet sterk mening.

No comments: