Tuesday, January 16, 2007

X: www.storvoll.net

The domain I bought two years back. Since then I have used the advantage of having a easy-to-remember e-mail address sindre [a] storvoll.net. Yesterday I put a www-forwarding to my blog. So from now on, at least till I go serious about a company web page (Storvoll Media, where I send invoives from when doing free lance journalism), you can use that URL to get here.

A little sidetracked connection is the recent search I had for ”Storvoll” the online map service from the Norwegian yellow pages. There are quite a few places with my last name in this country, and about 160 in total containg the name. That is quite a few. The closest one is a farm/piece of land in the neigbor town (to my home town up north Brøstadbotn); Sjøvegan.

---

Domenet ovenfor ble kjøpt for et par år siden. Inntil nylig har jeg kun brukt fordelen av en veldig enkel e-post: sindre [a] storvoll.net. I går la jeg også inn en www-videresending til bloggen som gjør at alle inntastinger av www.storvoll.net vil føre dere hit hen. Der er i alle fall til jeg eventuelt gjør alvor av å lage hjemmeside til mitt enkeltmannsforetak Storvoll Media.

En liten passende kobling er søket jeg nylig gjorde på Gule Siders kartjeneste for ”Storvoll”. Det er ganske mange gårder, steder og andre naturformasjoner med det navnet, og over 160 har navnet eller en avart av det i seg. Det er ganske mange. Den som ligger nærmest hjemmet i Brøstadbotn, er en gård/et bruk i nabobygda Sjøvegan.

No comments: