Monday, January 08, 2007

X: Best man for best friend!

During a beautiful minute between 12 and 1 pm today, Sunday January 7th 2007, Thor Oskar sat one knee in the ground before voicing the six word question most girls dream of hearing. The answer was the same Kristin will proclaim on the wedding day, which most likely will be celebrated in half a year.

An obvious ”YES” was also myreaction when my best friend few minutes later, telephonetically from Trondheim to Oslo, asked if I could be his best man. I was in church towards the end of the service at the time (together with Darsh), but was commanded outside after six missed calls and three messages on my mobile (on silent).

It is with great honor I published the news about the person, with the expection of Jesus and my parents, I have known the longest. And the distinction to be the closest witness to the happening ranks high high high. It was most enriching to be a groomsman for my best Aussie mate, James, last year. Blessed I felt too when being the best man of my childhood friend Marit two years ago (together with Camilla).

But the request this year is the only one I thought I could hope for, and the one I have been looking forward to the most.

Congratulations, Thor Oskar and Kristin!

---

Et hyggelig minutt mellom 12 og 13 i dag ble Thor Oskar stående med stødig Telemarknedslag før han ga lyd til det seks ord lange spørsmålet jenter flest drømmer om å høre. Svaret ble det samme Kristin standhaftig vil proklamere på bryllupsdagen som høyst trolig står om et drøyt halvt år.

Et selvfølgelig ”JA” var også min reaksjon da min beste venn få minutter senere, telefonisk fra Trondheim, spurte meg om jeg kunne være det de på engelsk kaller beste mann. Jeg befant meg på slutten av en Gudstjeneste i Filadelfia, sammen med Darsh, men ble beordret ut etter seks tapte anrop og tre meldinger på min lydløse telefon.

Det er meg en stor ære å publisere nyheten om den personen, med unntak av Jesus og mine foreldre, jeg har kjent lengst her i livet. Og ærbødigheten over å være den nærmeste til å bevitne parets offisielle innstilftelse er heller ikke vanskelig å takke nei til. Enormt berikende var det i fjor å være en av brudgomsfølget til min australske beste-mate James, og i forfjor stå som forlover til min barndomsvenninne Marits side (sammen med Camilla). Men årets forespørsel er den jeg på forhånd har dristet meg til å tro jeg kanskje ville få, og den jeg har gledet meg lengst til.

Gratulerer, Thor Oskar og Kristin!

No comments: