Wednesday, November 15, 2006

X: Flea spree/Loppedilla

Flea markets are cool. At least in Oslo. This fall has really revealed to me the numbered of treasures that hide between encyclopedias and old coats. Densely populated areas generate great selections where there will always be personal jewels at hand. I only got the chance to visit two fields of harvest before winter came along, but the reaping was groovy.

A mobile white screen (for projectors/slides) costed me only 30 kroner (USD 4.7) and a fully functional hammock 40 kroner (USD 6.2) – which is, at least in Norway, extremely cheap. The same can be said about my main “investments”; a palaroid camera (10 kroner/USD 1.6 !) and old time type writer (40 kroner). I do not know, or care, if they fully work or not (bought them for domestic “exhibition” purposes).

Earlier this semester I had a great urge to fit out my apartment-to-be-purchased solely with flea market and give-away articles – as far reasonably possible. This way I would save heaps of kroner (or dollars) and automatically institute an environmental and smashing original style for my movables.

Recycling is retro extreme!

---

Loppemarked er kult. I alle fall i Oslo. I høst har jeg virkelig fått opp øynene får de mange skattene som virkelig skjuler seg mellom leksikon og gamle kåper. For med store publikum, blir det stort utvalgt og alltid et eller annet fancy å hente seg. Jeg fikk i grunn bare med meg to stykker før vinteren kom, men fikk til gjengjeld gjort noen ordentlige varp.

Et lerret med stativ til 30 kroner og en flott hengekøye til 40 er særdeles rimelig. Det samme kan sies om mine hovedfunn; et palaroid kamera og en gammeldags skrivemaskin. Å betale henholdsvis 10 (!) og 40 kroner er nærmest et ran – uavhengig om de virker eller ikke (noe jeg ikke vet).

Jeg fikk en visjon tidligere om at den dagen jeg kjøper meg leilighet skal jeg innrede bare med loppemarked og gi-bort artikler – i den grad det er mulig. Det kan jeg spare mye penger på, og samtidig få meg en miljøvennlig og pangoirinal innbostil.

Gjenbruk - gjenvinning - gjenommført seier.

2 comments:

Anonymous said...

Loppis = hurra!
Grattis med skattene!

Anonymous said...

Stilig visjon! Men husk en kan samle i lader og i mengder - også gamle ting:)