Thursday, November 23, 2006

X: 10 best(e) feel-good hits

My mate Dag Yngve adores music, owning about 2000 CD and LP records. During his visit yesterday, he challenged me to compile a list of the top ten song that make me feel best within. There are piles of pop rock melancoly hits and a row of strong Christian worship tunes that all generate emotions and joy, but rarely carry the property of uniqueness needed to make the cut for the list. Keep in mind also that this does not say what songs I think are the very best, nor which ones I listen to the most.

The web master stresses that the list may be incomplete, and the order of the tracks may vary with my daily mood. I like lists. There may be more popping up int he near future. That most certainly goes for other life updates too – it is just a tad too much happening these days.

Having said that, have a peek at my list (artist first, then title) below the odd combinations of letters (Norwegian). Song 1, 3, 5 and 9 are (surprisingly to myself) in my mother tongue. Number 7 is from South Africa, partly in English.

---

Min musikkdiggende venn Dag Yngve eier omkring 2000 CD- og LP-plagetr. I gå ba meg sette opp en liste til sin hjemmeside over de ti låtene som får meg til føle meg best i mitt indre. Det finnes mange rolige poprock hittene og en rekke kraftige worship-spor som kan generere flust av følelser og glede, men sjelden har den unikumsegenskapen som trengs for å figurere på en slik liste.

Under følger mitt ordinale utvalg (artist – tittel). Webansvarlig bedyrer at den kan være ufullstendig, og at rekkefølgend kan varierer med dagsformen. Husk også at dette ikke er synonymt med lista over de beste sangene eller de jeg hører mest på. Overraskende nok (i alle fall for min egen del) er både 1, 3, 5, og 9 norske. Nummer 7 er fra Sør-Afrika. Jeg liker lister. Det blir det nok flere av fremover (i likhet med litt flere ord fra de seneste opplevelsene i hverdagen).

1) Sigvart Dagsland - De umulige
2) Europe - The Final Countdown
3) Odd Nordstoga - Kveldssong for deg og meg
4) Good Charlotte - We believe
5) Ravi & DJ Løv - Tsjeriåu
6) U2 - Beautiful Day
7) Kwela - Emlanjeni
8) Twizted - Afraid of Me
9) Sander - Vi tar det som det kommer
10) Genesis - Congo

No comments: