Wednesday, May 17, 2006

X: Timed future/framtida etappesert

As my second leaving of Melbourne is within sight and many questions have been asked, I have decided to give a short listing of known (approximate) times for my nearest future, apart from church, practice, studies, friends etc.

May 17: Today. Norwegian national day.
May 20, 27, June 3, 17: Soccer games. We won the last two 8-1 and 8-1 thanks to improved team play and great coaches.

June 5: Final assignment due date for Global Crisis Reporting (5000 words). June 2 the last essay in Understanding development (3000 words) is to be turned in. I am currently spending most my awake time with these two tasks.
June 21: Departure Melbourne. I will fly to Perth and explore the coast in the West for a few days before leaving Australia.
June 24: To Hong Kong. On my way to Scandinavia, I will explore this dense, China-independent country.
June 29: To Oslo. Back in Norway after leaving January 9.

July 1: Wedding of my friends John Olav and Rannveig.
July 3: Summer job commences for the month.
July 13: Finally going home to my family in the north, in Brøstadbotn. Will actually travel with my parents who will also be on their way home that Thursday, going via Oslo. I will return to Oslo the 18th and stay till the 26th.
July 29: My brother, Jørgen, is getting married to his wonderful Ingunn Sofie.

August 11: Return to Oslo. Commence my third semester and last year of my master degree. The semester will be flexible what location concerns, as I only have work on my thesis on the agenda.

---

Ettersom avskjed Melbourne er innen rekkevidde og mange har spurt om hva som nå skal skje, legger jeg herved ut en oversikt over planlagte framtidsbevegelser og hendelser utover studier, kirkegang, trening, venner etc. Framtida i etapper.

17. mai: I dag. Nasjonaldag! Hurra hurra hurra! Min vil bestå i skolearbeid og fotballtrening.
20. mai, 27. mai, 3. og 17. juni: Fotballkamper. Laget er i slag, og vant de siste to kampene 8-1 og 8-0, takk til lagspill og gode trenere.

5. juni: Siste innleveringsdato for essayet i faget Global Crisis Reporting (5000 ord). 2. juni må jeg ha levert 3000 ord i Understanding Development. Jeg benytter mesteparten av mine våkne minutter til disse to skriftlige arbeidene om henholdsvis om global krisejournalistikk letter lidelse og fokuserer på sosial urettferdighet i verden, og utviklingssiutasjonen for kvinner i post-Taliban Afghanistan. Kom gjerne med innspill.
21. juni: Avskjed Melbourne. Jeg flyr helt vest til Perth og blir der et par dager før jeg forlater Australia.
24. juni: Til Hong Kong. På vei til Skandinavia skal jeg utforske det lille tettpakkete landet.
29. juni: Til Oslo. Tilbake i Norge for første gang siden 9. januar om alt går etter planen.

1. juli: Bryllup: John Olav og Rannveig gifter seg i Grefsen kirke.
3. juli: Påbegynnelse sommerjobb for It-avisen.
13. juli: Brøstadbotn. Endelig for jeg kommet meg til det varme nord. Jeg blir faktisk å reise med mine foreldre som også vil være på vei hjem fra ferie. 18. til 26. juli tar jeg en ny runde i hovedstaden.
29. juli: Min kjære bror, Jørgen, gifter seg med sin kjære Ingunn Sofie i Rossfjord kirke kl 12:30.

11. august: Atter en gang vender jeg tilbake til Oslo. Denne gang for å ta til på mitt tredje semester og siste år på mastergraden i medievitenskap. Semesteret vil være nokså fritt geografisk da jeg kun blir å jobbe med masteroppgaven. Jobb, trening, husleie og konsentrasjonsbehov vil nok begrense reisinga noe.

No comments: