Monday, May 08, 2006

X: Clowny/klovnete 24

Another birthday without expectations. And yet another year of surprises. Turning 24 on April 27th started with a surprise breakfast by my housemates, assembled by my lovely Darsh. I was equally flabbergasted by the fact that sleep-happy Mabru, a friend from the Tuturu friendship circle, had gotten up to breakfast by 8 am. The two guests left around 9:30 after serving eggs, bacon, bread, muffin-cake stuff and birthday present.

I got a bit of studying accomplished before noon when I headed towards uni to show Mabru around campus for her potential tourism master degree there. Little did I think about the fact that Melbourne Uni does not offer tourism. Fooled again. Mabru did come out of the tram as planned, but made up as a clown. So were Will (another one of the group) and Darsh. With full costumes, make-up, jam tarts, helium balloons, juggling balls and birthday song. A shy person would not have walked through campus with a balloon in hand followed by three bouncy clowns after whom everyone turned their eyes. Darsh friend Sueng also added a year to her age on the 27th of April and was recognized in the same fashion. We had lunch, fun and picture time on the north lawns of campus.

I got to attend my tutorial, and worked a few hours on my assignment before I was more than ready for a Thai-dinner at Sydney Road (in Brunswick, the suburb in which I live) with and treated by Darsh. A few hours, and more singing, cake and presents were overwhelming me before midnight.

I am no great fan of lots of focus on myself. But I have to admit the “fuzzy feeling” of being appreciated, remembered, prayed for. A big thank you to all those initiating greetings, prayers, thoughts, calls, SMS, MSN conversations, e-mails and birthday cards in regards to my birthday.

A few pictures available, to be updated when shots for other cameras are assembled.

---

Nok en gnag fylte jeg år uten de store forventningene. Nok en gang ble jeg overrasket. Å bli 24 på 27. april innebar en frokost med mine medboere, og arrangert av min kjære Darshini (som var primus motor bak matinntaket). Vel så paff ble jeg muligens av at Mabru, en venninne i vennegjengen jeg har fra sist, hadde karret seg våken i til frokost i åttetiden. De to gjestene dro av sted etter 9:30 etter å ha servert eggeblanding, bacon, brød, muffinskaker og bursdagsgave.

Det ble litt studier før 12, da jeg satte kursen for universitetet og et nytt møte med Mabru for å vise henne universitet i forhold til en mulig turistmaster. Trodde jeg. Ut av trikken kom riktignok Mabru, men sammen med Will (en annen i gjengen) og Darsh igjen var det som fult sminkende klovner med kostyme, syltetøysterter, heliumsballonger, sjongeleringsballer og bursdagssang. Darsh hadde sydd 27 på magen til klovnedrakten sin – mitt favorittall. En sjenert person vil ikke kunne gått gjennom universitetsområdet med ballong i hånd og fulgt av tre klovner som alle snudde øynene etter. [Sueng], Darshs bestevenninne, hadde også bursdag 27. april og ble anerkjent på samme måte som meg.

Jeg fikk atter noen timer til undervisning og mer lesing, før jeg var mer enn klar for å bli tatt med på thai-middag langsetter Sydney Road (like ved der jeg bor i Brunswick) sammen med min kjære – på hennes regning. Før det ble natt, tilbrakte vi også noen timer hos ”vertsfamilien” hennes til mer sang, kake og flere gaver; t-skjorte og reisemagasin; 100 ting å gjøre i Australia før du dør.

Jeg er ingen stor fan av storfokus rundt bar meg selv, men må innrømme at det er godt å bli minnet på at folk husker på, ber for og setter pris på meg. Takk også til alle som stod bak telefonsamtaler, SMS, MSN-gratulasjoner, e-post og bursdagskort.

Noen bilder er tilgjengelig, men albumet vil oppdateres så snart jeg får samlet blinkskuddene fra andres kamera.

No comments: