Wednesday, April 05, 2006

X: IT employed/-ansatt

During a phone call last night, I was offered a job for all of July for the online Norwegian paper for IT and technology: ITavisen.no. As long as computer, broadband connection and telephone are in place, I have no geographical boundaries for from where I will work. That enables me to travel home north when needed – which I would like after I return to Norway and naturally for my brother’s wedding at the end of the month.

The editor provided me with journalistic confidence by cherish my article samples I turned in with my application, describing them as reader-friendly, precise, newsworthy and way ahead of the rest of the applicants. Even though I am no computer wiz, I think I will be able to narrate the freshest technology happenings in readable terms. Since my internship during my journalism degree in 2003, I have only done journalism as free lance, which will make this important experience. If the summer deputyship becomes a mutually good memory for the employee and employer, chances are great for future cooperation.

---

Jeg er herved ansatt i ITavisen.no for juli måned. Så lenge pc, bredbånd og telefon er på plass, har jeg i utgangspunktet ingen geografiske begrensinger. Det gir meg muligheten til å dra nordover når det måtte trenges, som i grunn både er ønskelig like etter ankomst, men også selvsagt til min brors bryllup i slutten av måneden.

Redaktør Tore Neset ga meg journalistisk selvtillit i går kveld per ansettelsestelefon, med å rose mine arbeidsprøver som leservennlige, presise, nyhetsverdige og langt foran de andre jobbsøkerne. Selv om jeg ikke er noen dataekspert, skal jeg nok få formidlet de ferske teknologihendelsene i folkelige vendinger. Siden praktikanttiden min i Vårt Land i 2003, har jeg kun jobbet frilans uten arbeidsdagskontinuitet, så dette blir en viktig erfaring.

Om sommervikariatet blir en god erfaring for arbeidstaker og -giver, er det muligheter for framtidig skrivebidrag.

No comments: