Sunday, April 09, 2006

X: Shopping kick/Klesfryd

I am the type who generally does not buy clothes, don’t care much about what I wear and when I do invest, it is bargain style. But for the first time in ages, I went shopping for clothes Friday. And for the first time in even longer, I actually found it most fascinating. This is mainly due to the store choice though: Savers.

The second-hand chain is also located in US and Canada. Four of Australia’s five stores are located in Melbourne. The closest one just a few minutes away from my house on bike. I moseyed around with a smile on my face due to all the weird and original products that made the clothing racks. I ended up purchasing five items for 31 Australian dollars.

The motivation for the unusual act was simply lack of proper clothing. I limited my assortment from Norway to a minimum, primarily bringing worn-out stuff I do not need to return. The reason for Friday night being the day of the shopping spree was simply the need to get some fresh air and disconnect from studies for a bit. I later went to Will’s (a friend’s) house warming and ended the night at my friend’s Miriam’s place.

---

Jeg er av det slaget som kun kjøper klær når det trengs, og da på billigsalg. Derfor deler jeg at jeg for første gang på år og dag handlet klær på fredag. Og for første gang på enda lengre tid, fant jeg det svært så fascinerende. Men dette skyldes nok primært butikkvalget: Savers.

Bruktkjeden finnes også i USA og Canada. Fire av Australias fem butikker befinner seg i Melbourne. Den nærmeste er bare et par minutter unna på sykkel. Jeg tasset rundt med smilebånd med strekk i, grunnet alle de merkelige og originale produktene som hadde nådd klesstativene. Det ble til slutt kjøpt fem gjenstander til skarve 150 kroner.

Motivasjonen bak uvanligheten lå i det faktum at jeg manglet tilgang på ok klær. Jeg begrenset utvalget fra Norge til et minimum, primært bestående av utslitte klær jeg ikke har behov for å returnere. Årsaken til at det skjedde på en fredag kveld, var behovet for å komme seg ut og koble av fra studier. Kvelden endte for øvrig på innflytningsfest til Will, og senere overnatting hos min venninne Miriam.

No comments: