Friday, April 28, 2006

X: Daddy plans/Pappaplaner

This is not for my father. Nor am I married and my fatherhood coming up anytime soon. But I have some specific ideas for things I would like to do or have for the first year(s). This entry will not be forum (this time at least) naming, numbers or serious elaboration about value system, childcare techniques, liberties/discipline, kindergarten, education etc.

Baby swimming Newborns can naturally swim underwater, as their first nine months were inside a body pool. To bring them along back in that element seems awesome.

Baby carrier in front. I have always fancied this type of carrier. It looks safe, and the baby can see what you see.

Jogger stroller. To be able to go running with the little child must be a great experience. Maybe even try a hands-free option.

Nice handwriting. As I have come to realise that it will take enormous effort to shape up my own terrible handwriting. I will really encourage my little one(s) to get a proper touch on the pen or pencil so they can form their letters in the future with dignity.

Big enough shoes. I believe I have magnificent parents, but theories suggest there was one area they were a bit stingy; shoes. I am not completely sure that is why I have a hammer toe on each foot, but probabilities point towards exchanging shoes faster than the children’s feet grow :)

---

Dette er ikke for min far. Det betyr heller ikke at jeg er gift og har et barn under produksjon. Men jeg har noen klare innfall på babyprosjekter som jeg ønsker å sette til verks. Denne teksten er ikke for navngivning, antall elle seriøse utbroderier angående verdier, teknikker, oppdragelse, utdanning etc.

Babysvømming. Nyfødte kan svømme under vann ettersom de foregående ni månedene ble tilbrakt i et moderlig kroppsbasseng. Å ta med avkommet tilbake i det elementet må være vidunderlig.

Bæresele foran. Jeg likte patentet fra første blikk; den gir kontroll og lar deg og barnet se det samme samtidig.

Joggevogn. Jeg elsker å trene og folk sier det å bli foreldre er det største de har opplevd. Å trimme med en baby må være den ultimate treningen.

Fin håndskrift. Jeg har etter hvert skjønt at det skal enorme omveltninger til for at min penn skal fjerne seg fra kråkene. Jeg skal gjøre det jeg kan for å oppfordre de(n) lille til en håndskrift som uten problemer kan vises i offentlighetens lys.

Sko store nok. Mine foreldre er fantastiske, men vi har diskutert teorier som antyder at det var et område de var vel sparsom. Selv uten medisinske eller klare intellektuelle bevis tror jeg at en hammertå på hver fot kan unngås ved å bytte ut skoene raskere enn barnets føtter gror :)

No comments: