Wednesday, April 23, 2008

Jobbinnblikk og skriveprøver

Det er godt å være journalist i Agenda 3:16. Å være journalist innebærer å få betalt for å fortell andre hva du lærer. Når man i tillegg sendes rundt i det vidstrakte land, og innimellom ut i verden, får man nye opplevelser og impulser i tillegg. I går kom jeg hjem fra en helgetur i Trondheim, etter å ha gjort ulike reportasjeprosjekter til de kommende numrene. Arbeidsmiljøet er godt, det kollegiale fellesskapet topp, innflytelsen man har i en liten redaksjon er stor (2,5 skrivende stillinger, inkludert redaktøren), og nærheten til arbeidsplassen er ypperlig (5 minutter på sykkel). Tekstuelt kan vi gå litt i dybden og bruke språket litt friere enn for en gjennomsnittelig nyhetspublikasjon. Men vel så viktig er innholdet i det stoffet vi formidler. Vi setter søkelyset på litt tidløse spørsmål om mening, tro og verdier. Jeg har veldig sans for slik type tematikk.

Nylig kom nummer 4/2008 fra trykkeriet. Blant smakebitene er sakene mine om livet etter løslatelsen og et personlig møte med Farmen-mentor Hans Kristian Buer.

I forrige nummer, 3/2008, hadde jeg hovedsaken om Mali og intervjuet blant annet flippover-evangelisten Vince Esterman.

Jeg anbefaler deg å prøve et par nummer gratis for å sjekke om dette er et kvalitetsprodukt du kunne tenke deg å lese mer i.

Snart skal jeg skrive et innlegg noen prinsipielle og yrkesetiske utfordringer som kan redusere framtiden min i bladet drastisk.

1 comment:

Anonymous said...

"Bry deg" var meget lesverdig - og til ettertanke:) Takk!