Monday, July 02, 2007

X: New job/ny jobb Agenda 3:16

Thursday I was offered a job in the Norwegian mission organization Normisjon, whose aim is to reach the unreached and make people disciples. Friday I notified the montlhy magazine Agenda 3:16 that I accepted the position as a journalist.

My choice is based on the influence and rich selection of tasks. In a staff of two journalist and one editor, I will have a great say in all aspects, from content, layout, photography, profile, strategy and topics. Additionally I will work with development of the organization’s webpage. Besides, the Christian vision is close to my own. The position also involves domestic and foreign travel. With projects in 10 countries in Asia, Africa and America – chances of unique experiences are great.

The framework is safe, the colleagues most pleasant and the location very suitable. Having the formal settings in place is comforting. I commence in the last week of August. I am excited.

---

Etter søknadsprosess og intervju med flere, fikk jeg torsdag vite at jeg var ønsket av Normisjon. Fredag fikk medlemsbladet Agenda 3:16 vite at jeg har takket ja til stillingen som journalist.

Misjonsorganisasjonen har naturlig nok ikke de beste økonomiske betingelsene, men hauger av muligheter. Den solide innflytelsen og de varierte arbeidsoppgavene var styrende for mitt valg. I en redaksjon med to journalister og en redaktør får mange ord med i laget for innhold, layout, foto, profil, strategi og tema. Jeg vil også jobbe med innhold og utvikling av normisjon.no. Bladets agenda ligner min egen kristne agenda, selv om jeg selvsagt vil jobbe for et godt, rederlig journalistisk produkt. Stillingen innebærer også en del reiser i inn- og utland, som ikke er meg i mot. Med virksomheter i 10 land i Asia, Afrika og Amerika gir det unike opplevelsesmuligheter.

Rammene er trygge, folkene trivelige og lokasjonen topp. Å ha høsten i boks, er en behagelig tanke. Jeg gleder meg til å tiltre siste uka i august.

2 comments:

Ingvill Humlebrekke said...

Gratulerer så masse med ny jobb!A3.16 er heldige! Og sjansen for at du kan krysse ut enda flere land på "har vært i" listen din, er jo stoor!

Anonymous said...

Gratulerer;)
-sim-