Sunday, July 15, 2007

X: My new home / Adresse Adamstuen

The day prior to my north of Norway stay (June 28 – July 10), I packed my stuff from my room in the Christian student college (suburb Blindern), and moved into a rented apartment in the suburb of Adamstuen, 2.2 kilometers away. The change of location is due to my lack of student status.

Already on the first night, I gained a notion that this place will be tough to leave (when it happens). First of all the ”Adamstuen family” is a great team. My housemates, Bård and Asbjørn, are two cool Christian guys. Secondly, the practical arrangements are good; we have enough room and a fair rent in a fully furnished 3-bedrom apartment, including a tennis court for the residential complex. Thirdly, the location is much suitable in terms of my summer job, full time job from the fall and the training facilities I use for volleyball and working out.

The idea of buying an apartment is not forgotten, but the needs to be very apt for me to invest.

Pictures below.

Anton Schjøths gate 10A



Dagen før mitt nordnorge-opphold (28. juni – 10. juli) vasket jeg ut av rommet i Duehaugveien (Lagskollektivet) og flyttet inn i Anton Schjøths gate 10 A på Adamstuen, ikke mange minuttene unna (se kjørerute). En stor takk til søskenbarn Andreas og x-medboer Hans Berger for uvurderlig assistanse. Bevegelsen skjer ettersom jeg ikke lenger skal studere fra høsten av, og dermed ikke kan bo i kollektivet lenger.

Allerede første kvelden fikk jeg følelsen av at det skal bli vanskelig å flytte herfra (når det nå en gang skjer). For det første er mine nye trønderske medboere flotte karer. Bård Løkken Knapstad og Aasbjørn Aas er to kristne gutter med glimt i øyet og gnist i toppen. For det andre er den praktiske anordningen god. Vi har god plass, egen tennisbane til borettslaget, husleien er rimelig og boet er fult møblert. For det tredje er lokasjonen er svært passende med tanke på sommerjobb i Vårt Land i sentrum, jobb til høsten på Bislett og fortsatt trening på Blindern fra høsten av. I praksis midt i Oslo.

Leilighetskjøp er ikke helt skrinlagt, men stedet må være nokså fortreffelig for at jeg skal bevege meg ut av min nye tryggehetssone.

Et par kjappe bilder fra oppstarten finnes ovenfor.

No comments: