Tuesday, July 10, 2007

X: My sister's married! / Innringet søster

My sister is hereby married. She promised to love and honor Kim for the rest of her life. Even though I have been in many a wedding, the ceremony and program are seemingly every renewable in terms of joy, emotions, reflections and blessings.

The (midnight) sun shone upon the joined families and friends all through the happening, with its food, fun, speeches, entertainment etc. Extraordinary it was, with purple as theme, marriage as focus, and a lovely couple in the limelight.

I am very aware that I am the last one in my family not married. But fortunately I do not experience any (direct) pressure (yet) :)

Click the image below for a few selected pictures.

Ingvild & Kim wedding 070707


Min søster er gift. Hun har lovet å elske og ære sin Kim resten av livet. Kim, nå med etternavn Storvoll, er en solid herremann, som sammen med sin brud tok seg veldig godt ut i dag. Selv om jeg har vært i kirken i bryllup mange ganger før, kjenner presten og de fremme ved alteret godt, har vigselliturgien en tilsynelatende evig fornyende giv for glede, ettertanke, følelser og velsignelse.

Programmets rammer overhttp://www.blogger.com/img/gl.link.gifrasket få; vigsel, kirkekaffe, ventetid mens bildene ble tatt, middag, dessert, pause, kaffe og kaker, taler, leker, underholdning, bukett-bak-ryggen kasting og champagne med videre. Med sol døgnet rundt, fortreffelig mat, og to gode familier med dets venner gjorde feiringen celest.

Min bror og jeg hadde komponert ”Ingvild-revyen” med en rekke innslag. Clouet var at all lyd var tatt opp på forhånd, og det ble en 19 minutter lang demonstrasjon i mimekunst. Ordfører, tidligere rådmann, en del inviterte gjester som ikke kunne komme, samt diverse opptak av Ingvild og lydkutt fra nett var smurt sammen med vår egne kommentarer og utspill. Opplegget tok mye forberedelse, men slo bra an.

Jeg er veldig klar over at jeg er den eneste ugifte i min familie, men slipper heldigvis noe direkte press fra familie eller venner – foreløpig :)

19 av bildene jeg tok er tilgjengelige ved å trykke på brudeportrettet lenger opp.

No comments: