Friday, June 29, 2007

Tennis og grillrøyk

Tullball med tennistall
Tennis er en populær verdensidrett, men jeg fatter ikke tanken bak tellesystemet. Stormannsgalskap gir 15 poeng på de to første ballene, før mattedysleksi eller muligens poenginflasjon tar overhånd og kun gir 10 poeng på ball tre. Revolusjonerende telle-idé: Første mann til fire poeng, der man må vinne med to poeng. Jeg priser meg dog lykkelig for at jeg slipper å se Wimbledon på dansk TV med tilhørende tallsystem.

Grillrøyk vs sigaretter
Til dama i andre etasje i borettslaget mitt på Tøyen: Det er greit at du ber oss trekke grillen et par meter unna verandaen din for å unngå osen. Men jeg håper du skjønner mangelen på troverdighet når argumentasjonen din for å sette grillen utenfor hagegjerdet mitt er faren for at et snev av burger-odør kan komme inn i leiligheten din, samtidig som vi knapt ser deg i døråpningen på grunn av røyken fra ditt maraton med sigaretterpuffing.

No comments: