Sunday, January 29, 2006

X: Outcoursed/ferdigkurset

Yesterday, Friday, I handed in my final exam after two weeks of intensive Spanish course: five hours every weekday + homework. I went out with my three class mates to a busy bar last night. Plenty has been repetition for me, but there has been a fair bit of new input as well. By all measures, I am better at Spanish no than ever. In other news this week, I have spent a decent portion of time with Flavia, done some exercise, defeated some Mexicans in soccer with a bunch of foreign students at CEPE (as a revenge for Norway’s loss against this country Wednesday). And tonight I saw the home team Chivas draw 2-2 against Pumas in the top division in Mexican soccer – together with 60,000 other people.

Tomorrow super bright and early (7 am), I’ll be heading off to San Miguel and Guanajuato ++ with Flavia, her brother and her oldest sister. We will return Wednesday.

---

I går, fredag, leverte jeg eksamen etter to uker med intensivt spanskkurs; fem timer hverdaglig + lekser. Det har vært mye oppfrisking, men også en del ny kunnskap. Jeg har i alle fall aldri vært bedre i spansk enn nå. Ut på kveldinga møtte jeg mine tre klassekamerater på en bar i sentrum. Ellers har jeg denne uka vært en del med Flavia, trent litt, vunnet i fotball mot meksikanere (revansje for Norges landslagstap på onsdag) og i kveld sett Chivas spille uavgjort i fotball mot bortelaget Pumas – sammen med 60,000. I morgen kjempetidlig drar jeg med Flavia og hennes lillebror og eldste lillesøster til San Miguel, Guanajuato og litt til. Returen er på onsdag. Sjansene er små for at jeg tar med min PC, men det finnes nok Internettkafeer i nærheten.

No comments: