Tuesday, October 18, 2005

X: Volleyball week/-uke

Sunday through coming Friday contains five volleyball sessions for my team, three of them being matches.

Sunday we won 3-2 in a tight qualification match for the Norwegian national cup. I got to play about half of the game, and did a decent debut of the season. With 3,5 hours drive each way, a win felt particularly good.

Due to the win we’ll challenge the elite/honours team Lier on Thursday in the 1/8 final.

Yesterday we played another close 3-2 match, though this time as losers. Being defeated by an league opponent we’d normally overrun is annoying like anything. Again I felt I played decent, but being the youngest outside hitter on the team, I strive to achieve trust that I perform. I like the challenge though.

Today was practice and Friday will be another one.

---

Søndag til kommende fredag innehar fem volleyballøkter, hvorav tre er kamper.

Froland var hjemmelaget søndag, i norgescupens 16.dels finale. Med sju timers kjøring, var det kanskje like greit at kampen varte og rakk i fem sett. Vi hadde i utgangspunktet god kontroll, og vant de to første settene, men begynte så å omrokkere en god del på laget, som gjorde at Froland fikk overtaket med knapp margin i 3. og 4. sett. Heldigvis dro vi 5. sett i land før vi dro hjem fra Sørlandet og ruglete pomfritter (vi hørte også på Lille Lørdags ”Min Drømmesang”). Dette ble for øvrig min seriedebut, der jeg selv følte jeg gjorde en bra figur.

Seieren ga oss åttendedels finalekamp hjemme mot elitelaget Lier torsdag.

I går spilte vi den andre seriekampen for sesongen, og tapte med knappest mulig margin. Les mitt semi-seriøse kampreferat her. Jeg spilte de to første settene og følte at mye stemte selv om oppsettet var nokså eksperimentelt og vi ikke vant de settene.

I dag og fredag er det vanlig trening.

No comments: