Tuesday, October 04, 2005

X: Recently/I det siste

¤ Faithful shots: ”Gå i Tro” (Walk in Faith) is an annual student conference for a major Christian organization (NKSS). Oslo is the host next weekend. “Dreis productions” (me and my friend Andreas Norbye) has been trusted to create five comical phony ads, and recording began Sunday.

¤ Melbourne search: The last couple of days have had a focus on my application for the University of Melbourne. The assigned exchange place was just given by the University of Oslo. I have now chosen potential subjects for next semester.

¤ Bench irritation: Volleyball season has begun.

¤ Christian sports: Part of my engagement in the Grefsen church congregation is being an assistant for its unit of a Christian sports organization. The first practice/meeting for the conformants was held Friday. We played soccer and had fun. I had the talk.

¤ Sick: To wake to a mixture of vomiting three times, sweat, freeze, headache and fatigue is not pleasant. The launch of my Wednesday was a rare state of affairs, as I’m close to never so sick that I cannot complete my planned schedule.

¤ At work: DinSide (Internet consumer page) has required my services several hours lately. Primarily I update the bank database for the economics departments, but a bit of article writing has also materialized.

¤ Conclusion: I'm doing well with a bit too much to do.

---

¤ Film i Tro: ”Gå i Tro” er en årlig studentkonferanse for NKSS. I år avholdes den i Oslo. "Dreis Production", det vil si Andreas Norbye (fra Lavangen) og undertegnede, har fått i oppdrag å lage fem humoristiske reklamesnutter (for fiktive produkter). Med hjelp av Jon og Maia ble mesteparten av råfilmen skapt på Grefsen søndag. Nå gjenstår en god del redigering før helga.

¤ Melbourne-søk: Etter at UiO innstilte en utvekslingsplass for meg på University of Melbourne neste semester, har jeg i løpet av de siste dagene fullført søknaden som skal transporteres til Australia. Dette ble endelig levert i dag, sammen med søknad om forhåndsgodkjenning av fagene jeg kunne tenke meg å ta.

¤ Benk-irritasjon: Volleyballsesongen er i gang.

¤ Kristen sport: Fredag åpnet KRIK for konfirmantene på Grefsen. Jeg er med som hjelpeleder, og holdte andakten denne første gangen. Bra fotball, lagspill, moro og god interaksjon med konfirmantene.

¤ Sykt: Å våkne til blanding av tre oppkast, svette, frysninger, hodepine og trøtthet er ikke noe særlig. Starten på onsdagen var en svært sjelden situasjon, da jeg nærmest aldri er så syk at jeg ikke kan gjennomføre mitt planlagte dagsprogram.

¤ På jobb: DinSide har benyttet mine tjenester mange timer den siste tiden. Primært gjør jeg databaseoppdatering for økonomiredaksjonen, men har også skrevet litt artikler for Reise og Økonomi.

¤ Konklusjon: Jeg har det bra med litt vel mye å gjøre.

No comments: