Sunday, March 02, 2008

Afterski og singelslipp

Nei, ingenting har med meg å gjøre. Jeg har to nyhetsmeldinger å dele om slekten fra nordnorske nettaviser.

I Dyrøy, min hjemkommune, arrangeres det afterski-treff i påsken. Om noen lurerer på hvordan min far, Ragnvald Storvoll, ser ut, er han avbildet i saken foran åstedet: det nye kommunesenteret Nordavindshagen.

The Fernets er et fremgangsrikt rockeband fra Tromsø. Brødrene Rudi og Norvald Nikolaisen er barn av min mammas søster, og spiller henholdsvis bass og trommer. Avisen Nordlys har sansen for gutta, med rette. The Fernets har gitt ut en plate, og kom nylig ut med ny single: When the lights go out.

Når jeg først er i gang, var det trivelig å lese at Tromsøs elitelag i volleyball, BK Tromsø, slo serieleder Førde i gårdagens hjemmekamp. Brøstadbotn, som er hvor jeg er fra, ga bort lisensen til laget like etter årtusenskiftet. Derfor kjenner jeg godt til mange av spillerne, som flere er tidligere lagkamerater. Volleymedia og Nordlys har to litt ulike vinklinger på seieren.

Klokken 14 i dag spiller for øvrig mitt nåværende lag, OSI H1, mot Koll i Kringsjåhallen.

No comments: