Wednesday, December 05, 2007

Barns herlige formuleringsevne

I påvente av litt tid til å skrive ut mange av de tankene jeg har om alt det som skjer i og rundt meg for tiden, gjengir jeg et dusin gullkorn-uttalelser fra de minste jeg fant i en liste

1) En bestemor er en som hele slekten har kommet ut gjennom. Da er det ikke så rart om hun blir litt slaskete i skinnet.

2) Jeg vil ikke begraves når jeg blir gammel, for jeg klarer ikke å ligge så lenge under jorda uten å puste. Og så er det så ekkelt å få jord i nesa. Da er det nesten bedre å bo på gamlehjem.

3) Bestemødre har veldig store behåer. De er så store at jeg får hele rumpa og to knær inn i den ene rundingen. I den andre kan broren min sitte

4) Hvis Gud hadde holdt det han sa om å la alle barna komme til seg, hadde vi ikke trengt barnehager

5) Først blir man celle, så blir man barn, så blir man mamma, så blir man bestemor, så blir man oldemor og så blir man tippoldemor. Til slutt blir man gjørme.

6) Faren min sier at moren min er bevisstløs når hun kjøper klær.

7) I gamle dager var det ikke lov for faren å føde barn. De syntes det var umusikalsk. Men i dag er det vanlig at moren og faren føder barnet sammen.

8) Babyer blir til i gjerningsøyeblikket

9) De som tror på Allah er muslinger. I Kina tror jeg de tror på noe annet. Der tror de på drager.

10) Det går ikke an å gjemme brokkolien i melkeglasset

11) Blåbær er innmari godt, fordi det er syltetøy inni dem

12) Folk som er forelsket holder hverandre i hendene så ikke ringene skal falle av, for de koster mange penger

No comments: