Wednesday, February 08, 2006

X: Fiji next/neste

Almost there. Fiji. My flight leaves 2:30 pm tomorrow from Guadalajara. I’ll have 9 hour stop over in LA, as my flight is postponed, and from there there is somewhere over 10 hours in another aircraft on its way to Nadi. I’ll leave Casa International 12:30 pm. I’ve had some great weeks in the most southern country in North-America. I hope to return one day – then even better in Spanish. After two weeks of having a cold/bacteria infection, I experienced a close to coughing free night – which is great upon departure.

Till this point in my life not much more but a nice name illustrating relaxing beaches and islands. My itinerary is more or less set. I will be doing a roundtrip on the main island Viti Levu with various attractions, a visit to the capital Suva, a boat cruise to the Mamanuca group (where the movie Castaway was made - not the very Island though) and hopefully a bike tour to the park of Koroyanitu, contain one of the tallest peaks on the island (somewhere above 1300 meters).

---

Nå er det like før. I morgen på denne tida er jeg på vei til Fiji. 14:30 går flyet. 12:30 drar jeg fra Casa Internacional. Det har vært noen supre uker i det sørligste landet i Nord-Amerika. Jeg håper å komme tilbake – da med enda bedre spansk. Etter over to uker med forkjølelse/bakterieinfeksjon, opplevde jeg endelig en rolig natt hva hosting og rennende nese angår. Det har gått noen hundre meter tørkerull her i Mexico.

Med ytterst få unntak, er dagene mine planlagte (men ikke talte) på øyriket mellom her og Australia. Med utgangspunkt i Nadi, blir det en rundtur på hovedøya Viti Levu, besøk i hovedstaden Savu, en cruisedag ut i Mamanuca-gruppen (Beachcomer Island) og forhåpentligvis rekker jeg en sykkeltur til Koroyanitu parken med et av øyas høyeste punkt (et sted over 1300 meter). Hvor mye Internettilgang jeg vil besitte er uvisst.

No comments: