Wednesday, December 17, 2008

Paradoksal fornøyelse

Min supre kjæreste har fikset adventskalender til meg med en liten overraskelsespakke og et spor på en CD hver dag i førjulstida. Her om dagen kom det en bok om store og små paradokser. Jeg digger slike språklige finurligheter og ønsker derfor å dele noen av mine favoritter med dere.

* Jeg er nødt til å følge dem, jeg er deres leder – Alexandre Ledru-Rollin
* Ingenting er noe man bør gjøre mye av – Johan Siebke
* I dag har vi alt – og det er også alt vi har – Ole Paus
* Det kreves mer tro å leve uten tro enn med
* Det er umulig for en optimist å bli behagelig overrasket
* Den medisinske forskningen har gjort så store fremskritt at det praktisk talt ikke finnes et friskt menneske lenger – Aldous Huxley
* Folk skyr ingen anstrengelser for å slippe å gjøre noe – Dan Brun
* Det er aldri tid til å gjøre jobben skikkelig, men alltid tid til å gjøre den om igjen – Meskinen
* Intet er umulig for den som ikke skal gjøre jobben selv – A. H. Weiler
* Hvis det er noe du vil ha gjort, spør en som har det travelt
* Skål for avholdssaken!
* Det er ikke noe galt i totalavhold, bare det ikke overdrives – fritt etter John Ciardi

No comments: