Friday, April 10, 2009

X: I own my home/Leilighetseier!

On wednesday I bought my very own apartment! 54 square meters for a 2-room apartment in the convenient and pretty are of Bjølsen in Oslo. The money spent is sky high compared to anything I ever bought, but I am a happy morgage owner.

I currenlty share an apartment with two other great guys, but we need to be out of there by midway through June. Thus this pending urgency to invest in somehting of my own.

I will move in sometime after June 1st. Feel free to come visit!

---

Her er den! 54 kvadratmeter. 7 sifre i kjøpesummen. 5. etasje. 2-roms leilighet. 1 boenhet på Bjølsen. Fra og med onsdag kl 18:30 eide jeg min egen bolig. Og det for en leilighet hvis prospekt jeg ikke hadde sett før jeg våknet på morgenen!

I 2005 vant jeg en budrunde på en ettroms leilighet på Kampen. Men da selger kom med motbud, trakk jeg meg. På tirsdag vant jeg en budrune på en toroms leilighet i samme borettslag som den jeg kjøpte i, men var ikke villig til å øke de 80 000 kronene som selger ønsket.

Men onsdag stod lykken meg bi. Jeg hadde sovet litt dårlig, fordi jeg ikke fikk tilslaget på en ønsket bolig. Men jeg visste at det fantes en liknende leilighet i nærheten. Den søkte jeg opp dag jeg våknet. Jeg ringte og fikk vite at visningen var over, men at det ikke var lagt inn bud. Jeg fikk ordnet privatvisning klokken 15, dro til eiendomsmegleren litt over klokken 16 og hadde lagt inn bud rundt 16:30. Litt før 18 ble jeg ringt opp og etter litt frem og tilbake fikk jeg tilslaget, noe under takst.

Selv om beløpet er helt astronomisk i forhold til alt annet jeg noen gang har brukt pengene på, er prisen god. Jeg er en fornøyd gjeldsslave. Planløsningen er flott med tanke på utleie av soverom (til min superkamerat Kjetil Senum). Lokasjon er super i forhold til grøntområder i nærheten (voldsløkka), ro, og plasseringen mellom by og universitet.

14. juni oppløses kollektivet jeg bor i (mot vår vilje). Fra 1. juni kan jeg flytte inn.

Velkommen på besøk!

2 comments:

maia said...

Ser flott ut! Gratulerer som "hus"eier! Ser fram til å besøke deg i egen kåk!

Andreas said...

Gratulere, Sindre! Den ser jo storveis ut :)