Wednesday, March 08, 2006

X: Uni-start

Burachracy and old time tables overcatsed the sunny opening week of my exchange semester of 2006. But I enjoy the campus, the location and the finalized plan. After all, this is my main (official) reason to be located thousands of kilometers south-east of my mother country.

My preferable subjects included video production, 3D animation and a standard theoretical media subject. Factors as lack of approval, software restrictions and outdated time tables prevented any of the three from happening.

The final time table is very different, but a good second option.
Global Crisis Reporting (Wednesday; lecture 10 – 11 AM and seminar 12:15 -2:15 PM)
Understanding development (Thursday; lecture 3 - 4 PM and seminar 4 - 5 PM).

The first one gives a double worth of credits. Both subjects are 5th year subjects, has a load of theories, information and readings, but are so far challenging and mentally awarding. Additionally I work with my thesis on how Christianity is covered in the Norwegian print press and met a professor at RMIT yesterday in that regard.

Of other regular activities I have soccer practice on Mondays and Wednesdays (6:30 pm – 8:30 pm). I will probably be a bit more involved with Christian Union at campus, and possibly a bible study group on Thursday nights. Saturday will be game day when soccer season starts and Sunday nights include visiting church.

---

Byråkrati og gamle timeplaner la en skygge over den solfylte åpningsuka av mitt utvekslingssemester 2006. Men jeg liker utseende og lokasjonen til universitetsområdet, og det endelige akedemiske resultatet. Dette er tross alt (offisielt) hovedårsaken til at jeg befinner meg tusenvis av kilometer sørøst for fedrelandet.

Ønsket var et praktisk videofag, 3D animasjon og et standard teoretisk mediefag. Faktorer som godkjenning, programvarerestriksjoner og utdatering satte en stopper for alle tre.

Men min timeplan endte opp i et godt andrevalg.
Global Crisis Reporting (Onsdag; forelesing 10-11 og seminar 12:15-14:15)
Understanding development (Torsdag; forelesing 15-16 og seminar 16-17)

Førstnevnte gir poengmessig dobbelt uttelling. Begge fagene er på øverste masternivå, har en haug med teorier, informasjon og lesing, men er givende og utfordrende. I tillegg jobber jeg med masteroppgaven min hvis relasjon jeg traff en professor på RMIT i går.

Ellers vil jeg sannsynligvis ta større del i Christian Union etter hvert. På kveldstid er det kun fotballtreninger på mandager og onsdager (fra 18:30 – 20:30) (og etter hvert kamper lørdager), samt kirkegang på søndags kveld som er faste programposter. En bibelgruppe kan bli aktuelt torsdager.

No comments: