Tuesday, March 28, 2006

X: Pre-season drop/førsesongsnedrykk

Morning update: False alarm. The first team stays in 2nd div, while the second team drops as they finished 10th last year in 4th division. I got worked up by a rumor/mistunderstanding. What is below does not apply for my team.

---

Oppdatering: Falsk alarm. Førstelaget vil fortsette i andredivisjon, mens andrelaget rykker ned et hakk fordi de endte på tiendeplass i fjerdedivsijon. Jeg tok tenning for et rykte/feilinformasjon. Så tankeutbruddet under bygger ikke på realitetene.


¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Wed 27/03, 10 PM

After a long and good soccer practice Monday night, us players from Northern Pumas just found out that we will play in 3rd and 5th division this season, not 2nd and 4th as believed. A dozen new teams have joined the association and a new division has been formed. That new teams come along is great, but in all other circumstances (and sports?), the new teams would have started on bottom; division 5. For me this was a really low blow. And it is not fair. Even though we are playing in a church league, that the most important is not winning, and that we will meet some of the teams we were going to meet anyway. We are after all divided in levels and playing with goals and points which rank us in tables.

This is the first time after returning to Australia I have been properly worked up about something. I was very close to try out for the Melbourne Uni soccer club, which is a fair bit better than the Northern Pumas, and closer to where I live. I found that 2. division was just challenging enough to stay with the guys. Now however, the same week as the season starts, we suddenly receive the verdict that we have automatically been moved down a division. As I write this, I almost feel like check the possibilities to have my registration fees back and check is the uni team is short of players for half a season.

For my part it has been the new coaches that convinced me to stay with the lads at Bundoora. Now it’s about the only reason not to leave (strictly focusing on the sportive side). If we are not going to meet equals in our matches, I might as well just train and not play games.

I reckon this is a sign that I still have the competitiveness and passion for soccer within.

---

Onsdag 27/03, 2006

Etter en lang og rimelig god trening i går kveld, fikk vi med ett vite at lagene spiller i 3. og 5. divisjon, ikke i 2. og 4. som antatt. 12 nye lag er kommet til, og en ny divisjon er opprettet. At nye lag knytter seg til assosiasjonen er vel og bra, men i alle andre sammenhenger ville de startet på bunnen. Hvordan de har sluppet til de nye lagene her og der vites i skrivende stund ei.

For meg var det et slag under beltestedet. Selv om vi det er en kirkeserie, at det viktigste tross alt er ikke er konkurranse, og at vi møter en del av de samme lagene vi ville møtt uansett, er det ikke rettferdig. Dessuten er vi tross alt delt inn i nivå og spiller både med mål og poeng, som vil rangere lagene i en tabell.

Jeg har ikke vært irritert etter jeg kom tilbake til Australia før nå. Det var like før jeg meldte meg opp på trening med universitetslaget i stedet for Northern Pumas, da 2. divisjon var akkurat høyt nok å gå med på. Nå, samme uka som sesongen starter, får vi plutselig beskjed om at vi har hatt et automatisk nedrykk. Motivasjonen er delvis der til å høre om det er mulig å få pengene tilbake og sjekke med Melbourne Uni om de er interessert i en spiller for halve sesongen.

For min del var det de nye trenerne som overbeviste meg om å fortsette med gutta ved Bundoora, og de er i bunn og grunn de eneste jeg virkelig anser som grunn nok til å forbli. Sosialt, jo da, men om vi ikke møter ordentlig matching, kan jeg likeså godt bare trene og ikke spille kamper.

Dette er vel et tegn på at jeg har konkurranseinstinktet og sportspasjonen i meg.

No comments: