Wednesday, March 22, 2006

X: Lip block/Anti-kyssesyken

Yesterday I read about how dangerous it can be to kiss a person with allergies if you have eaten something she/he cannot handle. Even mouthwash, chewing gum, brushing your teeth or waiting several hours will not remove the socalled “allergens”. Darshini can fortunately confirm she doesn’t have any allergies.

However, Monday there were dotty sores forming underneath my nose, which today was diagnosed to be herpes mild (cold sores). Recent flu and stress may have been the contagious combination. The disease is now regressing, but I still have to keep my lips on a distance to my dear for some days ahead.

Life can be tough :D
Although I may should have been a little more worried (or disappointed) that I have a non-treatable (yet not dangerous, and very common) bug in my system.
---

I går leste jeg om hvor farlig det kan være å kysse en allergiker om du har spist noe han/henne ikke tåler. Selv tannpuss, munnvann, tyggegummi og flere timers ventetid vil ikke fjerne de såkalte ”allergenene”. Darshini kan bekrefte at hun er allergifri.

Mandag dannet det seg en form for prikkete munnsår under nesen min, som i dag ble konstatert til å være mildeste form for herpes. De siste dagene med hektisk program og influensatendenser kan være årsaken. Sykdommen er på vei tilbake nå, men jeg må likevel holde leppene på avstand til min kjære (eller tunga rett i munnen) noen dager fremover.

Det skal ikke være lett, selv om kanskje det faktum at jeg har en uhelbredelig (dog ikke farlig, og nokså vanlig) sykdom i systemet kanskje burde bekymre meg mer :)

No comments: