Friday, March 31, 2006

NM-gull som debutant i to idretter

Gunhild Fretland er en veldig god venninne av meg jeg har kjent siden vi bodde sammen i Lagskollektivet i Oslo.

Siden den gang har mensendick utdanninga gitt henne jobb i Modum som fysioterapeut. På fritida har hun påbegynt ulike aktiviteter, inkludert snøbrett og nå bryting. Felles for de to idrettene er at hun har tatt NM-gull i begge på første forsøk. Det siste kom 25. mars mot tidligere verdens- og norgesmester Ine Barlie. Det er en sensasjonell prestasjon, og hun har enda mer uløst potensial. Den sportslade, eller skal jeg si sportsgale, jenta er en av få jenter jeg kjenner som må gi absolutt alt jeg har (i løpet av par minutter) for å (kanskje) ta handback.

Som venn er jeg kry, stolt og glad. Som journalist blir jeg inspirert til å skrive om sånne personer, uavhengig av vårt vennskap. Og det irriterer meg nærmest at Drammens Tidene på nett ikke ofrer mer enn 64 ord fra brytemesterskapet der byen tok trippelgull. Jeg måtte bare legge igjen en kommentar (118 ord) under saken.

No comments: