Sunday, June 22, 2008

X: Uncle Dre / Onkel Sindre

I am hereby officially an uncle! The newborn Silas had his first glimpses of the outer world at 9:08 PM. 3586 grams portioned out over 51 centimeters. One week prior to due date. The early labor came unexpected, but not unwanted. This is way odd, but simultaneously very pride-filling.

I met the little fellow with his parents today: my sister-in-law and little brother (aged 23). As the minutes flew away in the hospital, the joy of taking part in this great wonder kicked in. I enjoy being an uncle.

Read more about Silas here.




---

NÅ er jeg onkel! Kl 21:08 kom Silas til verden. 3586 gram fordelt på 51 centimeter. En uke før terminen. Uventet tidlig, men ikke uønsket tidlig. Utrolig rart, men utrolig stas.


Jeg møtte Silas med foreldre i dag: min svigersøster og min lillebror. Ettersom minuttene på sykehuset raste avgårde (tida flyr når man stortrives), gikk det gradvis litt opp for meg hvor stort det er å ta del av dette mirakelet det er at barnkommer til verden.


Les mer om ultralydtida her.

3 comments:

Anonymous said...

Gratulerer onkel! Det er en stor gave og oppgave å være onkel:)

Inger Th. Tømte said...

Jess, Sindre! Gratulerer igjen og han Silas med foreldre er heldige med den onkelen!
Klem fra Inger

Ingvill Humlebrekke said...

Gratulerer så masse som onkel! Ja, verdens største mirakel, absolutt! Og Silas blir helt sikkert en eminent lovsanger ;) God bless!