Friday, October 13, 2006

X: Thought bundle/tankeklase

A few non-related, semi interesting thoughts on a Friday morning:

* Authority, competence and age are partly intertwined with each other and with what people think you know. With a certain position, degree or age, your words are considered powerful, almost to be the answering key, independent of what you actually know. I feel this way sometimes regarding statements on “media” (which people have lots of questions about, without any clear definition of the term).

* I was wondering a while back if it is discriminating by me to actually think of/be aware that Darshini, my girlfriend, and I are of different ethnicities and complexion. If anything, I see it as positive, yet no statement (i.e “Look, I have a colored girlfriend”), but there has been an incident or two in my mind where I have seen her as more than “just my girlfriend”

* Why have not soap bars gone off the market by now? Liquid soap is just so much easier/convenient.

* For weeks now I have been studying at the library without paper (other than the books I am reading) and pen. Is this a sign of technological development, or my dependency on my laptop?

---

Her følger fire urelaterte, semi-interessante tanker på en fredag morgen:

* Autoritet og kompetanse går mye på at folk tror du kan noe. Har du en viss grad eller stilling, blir dine ord vektlagt tyngre – uavhengig av hva du egentlig besitter av kunnskap. Litt slik jeg blir konfrontert med ”media”, fordi jeg tar en mastergrad. Folk tar ofte mine synsinger som god laks (fisk).

* For en stund siden lurte jeg på om det er diskriminerende av meg å tenke på at Darshini har ulik etnisitet og hudfarge enn meg. Jeg synes det er alt annet enn negativt, uten at jeg tenker på det som noe ”trofé” (eksempel: ”Se, jeg har en mørkhudet kjæreste). Men jeg har lurt på om det er naturlig at man har hatt tanker om at hun ikke ”bare” er min kjæreste.

* Hvorfor har ikke såpestykker/håndsåper gått av mote? Rengjøringsmiddelet i sin flytende form er langt mer praktisk.

* I flere uker har jeg studert på biblioteket uten verken penn eller papir (bortsett fra bøkene jeg leser). Er dette et tegn på utvikling, og/eller et avhengighet av min bærbare datamaskin?

No comments: