Wednesday, October 25, 2006

X: Dyrøyseminaret

Today I was and tomorrow I will attend the seminary/course named "Dyrøyseminaret". This is a conference devloped in my home town, lead by my father. The concept is how to dear to have visions, dreams and faith in oneself, creative ideas, in technology and in business in small communities. My town is such a community, which have had many positive projects happening the last few years. A related building to this work was also opened today by the Norwegian minister of rural affairs.

More in Norwegian on the official page; Dyrøyseminaret, where I am in charge of the daily newsbeat while being here.

Thursday I will head for the city of Tromsø to visit some friends before heading back to Oslo Saturday.

---


I dag og i morgen er jeg delaktig på Dyrøyseminaret hjemme i Brøstadbotn. Det har gått i ett siden jeg ankom Nord-Norge i går ettermiddag. Oppdaterte artikler fra i dag (som jeg har skrevet), program og annen informasjon finnes på seminarets offisielle hjemmesider.

Jeg befinner meg "nordafor" fra i går til lørdag. Torsdag tar jeg turen til Tromsø for å besøke kjentfolk før jeg returnerer til hovedstaden.

Det er godt, trivelig og snøfyllt å være i Troms.

3 comments:

Anonymous said...

Eg vil å ha snø!!
Kan du ta me litt tilbake til meg?!

Anonymous said...

Du veit kor vi bor, så e bære å plinge på! :)

Anonymous said...

Og takk for en ubeskrivelig flott du gjorde som journalist på nettsidene til Dyrøyseminaret. Allerede er dine artikler linket opp flere plasser, bl.a. på Finnfjordbotn vgs :)