Monday, October 09, 2006

X: News exuses/Unnskyldene nyheter

The previous entry is abnormally far behind. This will not be a compensation for the lack of updating, but more a list of events that have occurred in my life recently. Some I will elaborate on later, others are just to explain my blogging absence.

• My superhot girlfriend, Darshini, recently booked her ticket to Norway. This will be her first encounter of my country, of Europe, of proper winter, minus degrees, polar nights, polar lights, my family, and Christmas and New Year’s away from her family. More to come.

• We lost 3-0 (23-25, 26-28, 20-25) in today’s volleyball match. Although we played our toughest opponent in our group, a mental/negativity break-down is the main cause for our sloppy play and many mistakes. I only played the very last part, maybe the last 10 points. Although I feel I deserved to start or come on earlier, I resepect the coach’s shots.

• In healthy respects it may be fortunate, as I’ve been pretty ill this weekend. Some fever tendencies and headache have troubled me the last couple of days. Saturday morning I woke up feeling like being in a shallow pool after a sweating attack. I am doing much better now though, and will heal within a few days I believe.

• The residents of the student complex, in which I live, had a get-to-know-each-other-better trip up in the forestry fields north of Oslo. We barbequed, ate, played, prayed, socialized and shared stories yesterday and today. We recently had to Brazilian girls moving into the complex, who are in Norway for a year (through the Brazlian IFES for those familiar with the Christian organization), staying with us about half of it.

• I got a job offer to consider for a very exciting 20 procent position. Will probably decline though.

• Thursday my friend Maia and I experienced a very abnormal cultural performance. I love the word different, whether it describes food, places, people, cultures or myself. “Super Night Shot” sure was an untraditional show.

• My thesis, work, volleyball practice and sleep take most remaining time.

---

Forrige tekstbit er unormalt langt unna dagen i dag. I denne omgang skal jeg kun liste noen av den siste tidens hendelser som kan forklare og være med på å unnskylde mitt bloggende fravære. Noen av punktene vil bli sterkere utdypet etter hvert.

• Min råsøte kjæreste, Darshini, har bestilt billett til hennes Norgestur. Dette blir hennes første møte med mørketid, minusgrader, Norge, Europa, min familie og jul/nyttår hjemmefra. Mer kommer.

• Vi tapte 3-0 i dagens volleyballkamp mot Kolbotn. Kampreferatet er min uformelle versjon av bataljen. Personlig fikk jeg kun de siste ti ballvekslingene, i en kamp jeg følte jeg kunne ha utrettet mer og kanskje burde ha fått startet. Men treneren bestemmer, og det retter jeg meg etter.

• På en måte er det like greit, da jeg har vært nokså dårlig i helga. Lørdag og søndag våknet jeg tidlig på morgenkvisten av svettetokter som gjorde rammemadrassen til vannseng light. Jeg er heldigvis i bedre slag nå og på bedringens vei.

• Kollektivet var på bli-bedre-kjent tur fra lørdag til i dag. Grilling, mat, lek, spill, peis, sosialt samvær, deling av livshistorier og åndelig fellesskap fylte tiden på Nordmarkskapellet i den skogsherlige marka nord for Oslos sentrum.

• Jeg har blitt oppringt om mulig ny jobb i 20 prosent. Da dette ennå er uoffisielt og det er sjanser for at jeg ikke tar denne spennende, relevante muligheten, gjør at jeg ikke går ut med mer informasjon.

• Torsdag inntok jeg og min venninne Maia en dose utradisjonell kulturunderholdning. Annerledes er et ord jeg liker godt. Om det er på andre ting, personer, kulturer, matretter, skikker, eller om meg selv, er det et honnørord i mine ører. ”Super Night Shot” var en forestilling av den uvanlige typen.

• Ellers tar masteroppgaven, jobb og volleyballtrening mye tid.

1 comment:

Anonymous said...

Mye interessant lesing. Liker ikke helt at kroppen melder seg litt ut, feber kan være et lite signal. Vurder i alle fall om du presser for mye.... Dumt med 0-3 tap i volleyball, men nye sjanser kommer. Artig kampreferat:) Gleder oss til du kommer heim til Dyrøyseminaret. Pappa